Farklı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen üstbiliş stratejileri öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve muhakeme becerilerine olan etkisinin değerlendirilmesi


Pilten P., Yener D.

International Conference on Educational Science, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1584-1591, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Gazimagusa
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.1584-1591
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmada üç farklı öğretim ortamında gerçekleştirilen üstbiliş stratejileri öğretiminin, akademik başarı ve matematiksel muhakemeye etkisi incelenmiştir. Araştırmaya konu olan öğretim ortamları; (1) üstbiliş stratejileri öğretiminin matematik ve fen bilgisi derslerinde gerçekleştirildiği ortam (MFÜSÖ), (2) üstbiliş stratejileri öğretiminin yalnızca matematik derslerinde gerçekleştirildiği ortam (MÜSÖ) ve (3) üstbiliş stratejileri öğretiminin yapılmayan ortam (Kontrol Grubu). Araştırmada belirtilen sınıf ortamlarında Blakey ve Spence (1990) tarafından ortaya konulan üstbiliş stratejilerinin öğretimi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları MFÜSÖ uygulanan öğrencilerin MÜSÖ uygulanan akranlarına göre, MÜSÖ uygulananların da kontrol grubuna göre matematiksel muhakeme becerileri bakımından anlamlı düzeyde daha fazla performans gösterdiklerini ortaya koymuştur.