I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.6, (Özet Bildiri)
Bu çalışmada, 1994-1998 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası işbirliğiyle
gerçekleştirilen yenilik çalışmalarından başlanarak günümüze kadar konunun kronolojik seyri incelenecektir.
2018-2019 öğretim yılından itibaren eğitim fakültelerinde uygulanan öğretmen yetiştirme programları, öğretmen
yetiştirme politikaları açısından ele alınacaktır. Tarama modeliyle hazırlanan çalışma literatür taraması
niteliğindedir. Literatür taraması çalışmalarında, mevcut durum kendi koşulları içinde ortaya konulup tanımlanır.
Bu araştırmada, tanımlanıp irdelenen nitel olguya ilişkin eleştirel değerlendirmeler ve öneriler de çalışmaya dahil
etmiştir. Öğretmen yetiştirme programlarına bir standart getirmesine rağmen, yapılan son değişiklik bazı açılardan
eleştirilmektedir. Bu nedenle önümüzdeki yıldan itibaren tüm eğitim fakültelerinde uygulanacak olan öğretmen
yetiştirme programlarının yeniden ele alınıp aksayan yönlerin düzeltmesine ihtiyaç duyulacağı varsayılmaktadır.
Bu çerçevede çalışmanın son bölümünde, öğretmen yetiştirme politikaları açısından öğretmen yetiştirme
programlarına dair genel çerçevede bazı çözüm önerileri sunulmaktadır. Çalışma ülkemizde yenilikçi ve çağdaş
bir öğretmen yetiştirme programı oluşturulması için dikkate alınabilecek bazı çıkarımlar sunmaktadır.