2018-2019 Öğretim Yılından İtibaren Eğitim Fakülteleri’nde Uygulanan Müfredat Programlarının Öğretmen Yetiştirme Politikaları Açısından Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Uyanık E.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.6

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.6
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, 1994-1998 yılları arasında Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası işbirliğiyle gerçekleştirilen yenilik çalışmalarından başlanarak günümüze kadar konunun kronolojik seyri incelenecektir. 2018-2019 öğretim yılından itibaren eğitim fakültelerinde uygulanan öğretmen yetiştirme programları, öğretmen yetiştirme politikaları açısından ele alınacaktır. Tarama modeliyle hazırlanan çalışma literatür taraması niteliğindedir. Literatür taraması çalışmalarında, mevcut durum kendi koşulları içinde ortaya konulup tanımlanır. Bu araştırmada, tanımlanıp irdelenen nitel olguya ilişkin eleştirel değerlendirmeler ve öneriler de çalışmaya dahil etmiştir. Öğretmen yetiştirme programlarına bir standart getirmesine rağmen, yapılan son değişiklik bazı açılardan eleştirilmektedir. Bu nedenle önümüzdeki yıldan itibaren tüm eğitim fakültelerinde uygulanacak olan öğretmen yetiştirme programlarının yeniden ele alınıp aksayan yönlerin düzeltmesine ihtiyaç duyulacağı varsayılmaktadır. Bu çerçevede çalışmanın son bölümünde, öğretmen yetiştirme politikaları açısından öğretmen yetiştirme programlarına dair genel çerçevede bazı çözüm önerileri sunulmaktadır. Çalışma ülkemizde yenilikçi ve çağdaş bir öğretmen yetiştirme programı oluşturulması için dikkate alınabilecek bazı çıkarımlar sunmaktadır.