Rüzgar enerji santralindeki (RES) türbinlerin birbirine göre konumları oldukça önemlidir. Bu açıdan önemli hususlardan biri de, birbirine yakın konumda çalışan iki düşey eksenli türbinin (DERT) birbirlerinin performansına olan etkisidir. Literatürde gösterilmiş olan, birlikte çalışan DERT’lerin performansındaki yükselişin nedenlerinin araştırılması gerekmektedir. Saha testlerinde rüzgâr hızlarının tam olarak kontrol edilememesi ve düşey eksenli türbinin kanat dışındaki yapısal elemanlarının akış bozucu etkisi olması, problemin daha basit haliyle, iki boyutlu bilgisayar benzetimi yöntemiyle incelenmesini zorunlu kılmıştır. Bu amaçla çalışma kapsamında, düşey eksenli türbinin akışı bozacak parçalarını ihmal ederek, farklı merkezler arası uzaklığa (1,5, 2, 2,5 ve 4) sahip eşli çalışan iki türbinin performansının farklı uç hız oranlarında (0,5, 1, 1,5, 2, 2,5 ve 3 uç hız oranı) tek çalışan türbine göre nasıl değiştiği iki boyutlu bilgisayar benzetimleriyle incelenmiştir. Eşli çalışma durumunda türbin performansının tek çalışmaya göre %26 yükseldiği görülmüştür. Bu yükselişin ana etkeninin blokaj etkisi olduğu, yanal hızların ve iki türbin ara bölgesinde hızlanan akış gibi etkilerin ise daha az olduğu saptanmıştır.
Location of turbines with respect to each other is quite important for designing wind power plants. Therefore, it is an important question how the performance of vertical axis wind turbines (VAWT) changes if they work in pairs. In this context, reasons of performance enhancement of dually working VAWTs as showed in literature should be investigated. Because of non-controllable nature of wind velocity and flow distruptive structural parts of VAWT, fistly, two dimensional numerical analysis of simplified model must be done instead of field test. In this study, two dimensional numerical analysis by using simplified VAWT model has been done for investigating how is turbine performance changing with different center distances (1.5, 2, 2.5, 4 diameter from center to center) and TSRs (0.5, 1, 1.5, 2, 2.5, 3). The results show that performance of dually working VAWTs is 26% higher than single working VAWT. It is obtained that the main reason of this performance enhancement is blockage effect and other factors as divergence lateral velocities and air accelerating between VAWTs zone are less effective.