Beton 2023 Hazır Beton Fuarı ve Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Kasım 2023, ss.687-696, (Tam Metin Bildiri)
Donatı korozyonu betonarme elemanlar açısından tüm dünyada en önemli kalıcılık
(durabilite) problemlerinden biridir. Deniz ortamı ise korozyonun gelişimi açısından en
agresif çevresel etki kabul edilmektedir. Korozyon gelişiminde, beton türü ve sınıfı,
örneğin çatlak durumu, inhibitör, mineral katkı kullanımı gibi birçok parametrenin
etkininin inceleneceği kapsamlı bir TÜBİTAK projesi halen yürütülmektedir. Bu
çalışmada, farklı çatlak koşullarına sahip C30, C60, LC30 ve LC60 beton numunelerine
gömülü donatının korozyon gelişimine (gerçek deniz ortamında ve ıslanma-kuruma
çevrimleri altında) uçucu kül, polipropilen lif ve inhibitör katkısının etkileri
incelenecektir. Çalışma sonuçlarından bir kısmı bu bildiri de tartışılacaktır. Ön deneysel
çalışmaların yapıldığı Dokuz Eylül Üniversitesi Yapı Malzemesi Laboratuvarında 16
farklı karışımın tasarımları yapılmış, karışımların 90 gün su kürü sonrasındaki mekanik
özellikleri ve bazı fiziksel özellikleri belirlenmiştir. Numuneler, gerçek deniz suyunda ıslanma kuruma etkisine tabi tutulmak için Rodaport limanında bulunan Bursa Beton
AŞ’ye ait platforma yerleştirilmiştir. Bu bildiri kapsamında geliştirilen bazı karışımların
(normal beton, hafif beton, yüksek performanslı beton ve yüksek performanslı hafif
beton) fiziksel ve mekanik özellikleri tartışılacaktır.
Reinforcement corrosion is one of the most important durability issues in reinforced
concrete elements all over the world. The marine environment is considered the most
aggressive environmental effect in terms of the development of corrosion. A
comprehensive TÜBİTAK project is currently underway to examine the effects of many
parameters such as concrete type and class, crack status, and inhibitor or mineral additive
usage on corrosion development. In this project, the effects of using fly ash,
polypropylene fiber and inhibitor additives on the corrosion development (under wetting
drying cycles in real marine environment) of reinforcement embedded in C30, C60, LC30
and LC60 concrete specimens having different crack conditions will be examined. Some
of the results are discussed in this paper. In Construction Materials Laboratory of Dokuz
Eylul University, where preliminary experimental studies were carried out, 16 different
mixtures were designed, and the mechanical properties and some physical properties of
the mixtures after 90-day water curing were determined. The specimens will be placed
on the platform belonging to Bursa Beton AŞ in the Rodaport port to be subjected to the
wetting-drying effect in real sea water. The physical and mechanical properties of some
mixtures (normal concrete, lightweight concrete, high performance concrete and highperformance lightweight concrete) developed within the scope of this paper will be
discussed.