İksad Yayınevi, Ankara, 2024
Sevgi, insanoğlunun varoluşundan bu yana hayatımızı şekillendiren, bizi bir
arada tutan ve ilişkilerimize anlam katan evrensel bir dil gibidir. Sevgi, birbirimizi
anlamamıza bir arada yaşamamıza katkı sağlar. Ailemizde, ilişkilerimizde, işlerimizde
ve toplumsal yaşantımızda sevgi, ilişkilerimizi değerli kılar. Bir insanın yaşamındaki
en değerli deneyimlerden biri, sevildiğini bilmektir. Sevgi, bir kişinin değerli olduğunu
hissettiren büyülü bir dokunuştur. Sevgi, insanlık tarihi boyunca var olan ve her
dönemde önemli olan evrensel bir duygudur. Özellikle son yüzyılda yaşanan toplumsal,
kültürel, teknolojik ve psikolojik değişim, sevginin algılanışının ve öneminin daha fazla
ciddiye alınması gerektiğini göstermektedir.
Yaklaşık üç yıl boyunca yerli ve yabancı kaynaklar taranarak şekillenen bu kitap
çalışmasında sosyal bilgiler eğitimine, tarihçesine, sosyal bilgiler öğretimindeki
yaklaşımlara, değer ve değerler eğitimi yaklaşımlarına, sevgi ve sevgi türlerine, sevgi
eğitimi ve bileşenlerine değinilmiştir. Devamında sevgi eğitimi ve sosyal bilgiler
ilintisine vurgu yapıldıktan sonra tartışma, sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Sevgi ve sevgi eğitiminin öneminin toplum tarafından daha fazla bilinmesi ve
benimsenmesi için okulöncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim kurumlarında
sevgi eğitimi ayrı bir ders olarak okutulmalı ve bu derste sevginin önemi ile ilgili
bilgilere geniş çaplı yer verilmelidir.
Bu kitap çalışması Gönül Yıldırım’ın 2023 yılında Prof. Dr. Ali Ekber Gülersoy
danışmanlığında Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve
Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
kapsamında yürüttüğü “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sevgi Eğitimi” başlıklı yüksek
lisans tezinin bir bölümünün düzenlenmiş ve geliştirilmiş halidir. Bu kitabın değerler
eğitimi, sevgi eğitimi, sevgi değeri, sevginin birey ve toplum için önemi ile ilgilenen
araştırmacılara, eğitimcilere, yöneticilere faydalı olması temennimizdir.