YEŞİL İŞLETMECİLİK, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay ORÇUN,Dr. Öğr. Üyesi Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.167-191, 2019
Dünyanın
en büyük yiyecek ve içecek perakendecilerinden biri olan Starbucks, 9 Temmuz
2018’de yaptığı basın açıklaması ile tüm dünyada 28.000’den mağazasında
pipetsiz bir kapak ve ya doğaya zarar vermeyen alternatif bir malzeme ile
üretilmiş bir pipet tasarımı aracılığıyla tek kullanımlık plastik pipetleri
kullanımdan kaldıracağını açıklamıştır. Ürettiği pipetsiz kapak tasarımını
Birleşik Krallıklar ve Kanada’da yer alan 8.000 şubesinde tüm buzlu içecekler,
çaylar ve espresso temelli içeceklerinde kullanarak başlangıç yaptığını
belirten işletme aynı zamanda kağıttan ve dönüştürülebilir plastikten ürettiği
pipetleri de kullanıma sunmaya hazırlandığını belirtmiştir. Starbucks’ın CEO’su
Kevin Johnson yaptıkları bu köklü değişikliği "Ortaklarımız ve
müşterilerimiz için, müşterilerimize daha sürdürülebilir yollarla sunulan
küresel sürdürülebilir kahve özlemimize ulaşmada, bu karar önemli bir kilometre
taşıdır." şeklinde tanımlamaktadır (Starbucks, 2018).
Starbucks’ın
yaptığı bu hamle aslında tüm dünyada dalga dalga yayılan ve tüketicilerin
giderek daha doğaya karşı duyarlı bir yaklaşım sergilediklerini ortaya koyan
yeşil pazarlama uygulamalarının bir örneği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
bölümde McDonalds, Zara, IKEA, Johnson’s & Johnson’s gibi her biri
sektöründe dünya devi olan pek çok işletmenin önemle üzerinde durduğu bir
uygulama olan yeşil pazarlama kavramı ve yeşil uygulamalar karşısında yaşanan
değişimlerin ele alınması planlanmaktadır.