YEŞİL PAZARLAMA


Creative Commons License

Yücel E.

YEŞİL İŞLETMECİLİK, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay ORÇUN,Dr. Öğr. Üyesi Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.167-191, 2019

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2019
  • Yayınevi: Ekin Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Sayfa Sayıları: ss.167-191
  • Editörler: Dr. Öğr. Üyesi Çağatay ORÇUN,Dr. Öğr. Üyesi Oytun Boran SEZGİN, Editör
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek perakendecilerinden biri olan Starbucks, 9 Temmuz 2018’de yaptığı basın açıklaması ile tüm dünyada 28.000’den mağazasında pipetsiz bir kapak ve ya doğaya zarar vermeyen alternatif bir malzeme ile üretilmiş bir pipet tasarımı aracılığıyla tek kullanımlık plastik pipetleri kullanımdan kaldıracağını açıklamıştır. Ürettiği pipetsiz kapak tasarımını Birleşik Krallıklar ve Kanada’da yer alan 8.000 şubesinde tüm buzlu içecekler, çaylar ve espresso temelli içeceklerinde kullanarak başlangıç yaptığını belirten işletme aynı zamanda kağıttan ve dönüştürülebilir plastikten ürettiği pipetleri de kullanıma sunmaya hazırlandığını belirtmiştir. Starbucks’ın CEO’su Kevin Johnson yaptıkları bu köklü değişikliği "Ortaklarımız ve müşterilerimiz için, müşterilerimize daha sürdürülebilir yollarla sunulan küresel sürdürülebilir kahve özlemimize ulaşmada, bu karar önemli bir kilometre taşıdır." şeklinde tanımlamaktadır (Starbucks, 2018).

Starbucks’ın yaptığı bu hamle aslında tüm dünyada dalga dalga yayılan ve tüketicilerin giderek daha doğaya karşı duyarlı bir yaklaşım sergilediklerini ortaya koyan yeşil pazarlama uygulamalarının bir örneği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bölümde McDonalds, Zara, IKEA, Johnson’s & Johnson’s gibi her biri sektöründe dünya devi olan pek çok işletmenin önemle üzerinde durduğu bir uygulama olan yeşil pazarlama kavramı ve yeşil uygulamalar karşısında yaşanan değişimlerin ele alınması planlanmaktadır.