Otizmli Çocukların Eğitiminde Müziğin Pragmatik Kullanımı


Özgün Ş., Tekin Gürgen E.

3. Uluslararası Sanat -Tasarım Konferansı, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2023, ss.1-2

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada müziğin otizmli bireylerin terapi sürecinde yardımcı bir araç olarak kullanımı, müziğin pragmatik anlamı ile ilişkilendirilerek ele alınmıştır. Müziğin pragmatik anlamı, estetik anlam ve simgesel anlamdan farklı olarak başka bir şeye gönderme yapmadan iş görecek yararlar sağlamada kullanılmasıdır. Çalışmanın verileri otizmli çocuklarla müzik çalışmaları yapan ve bu konuda tecrübeli bir müzik eğitimcisiyle yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilerek elde edilmiştir. Çalışma sonucunda müziğin otizmli çocuklarda öğrenme aracı olabildiği, çocuklarda davranış değişikliğinde etkin bir rolü olduğu, belirli ölçüde sosyalleşme sağlayabildiği, müzik yoluyla istenmeyen bazı davranışların önüne geçilebildiği ve eğiticiyle bağ kurulabildiğinde daha etkili sonuç alındığı belirlenmiştir.