Meltem İzmir Akdeniz Akademisi Dergisi, sa.11, ss.59-71, 2022 (Hakemli Dergi)
Şehir planlama eğitimi mekan üretiminde söz hakkına sahip olma konusunda farkındalık sağlamaktadır. Bu farkındalık için kuramsal derslerin yanı sıra öğrencilerin uygulama projeleriyle de yer oluşturma sürecine katılımı önemlidir. Bu çalışma İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde gerçekleştirilmiş olan bir gönüllülük projesi üzerinden yer oluşturma sürecine katılım konusunu tartışmayı amaçlamaktadır. Çalışmada bir yer oluşturma pratiğinin tasarım, uygulama, yeniden uygulama ve değerlendirme aşamaları aktarılmıştır. Yöntem olarak üç atölye düzenlenmiş, beş arazi çalışması deneyimlenmiş ve katılımcılar ile çeşitli toplantılar yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları uygulama sürecinde zamana, bütçeye ve işgücüne dair kısıtlılıkları sorun olarak tespit ederken, yer oluşturma sürecinin katılımcılarının sosyal ilişkilerinin, takım çalışması becerilerinin ve problem çözme taktiklerinin iyileşmesi ve çevresel farkındalıklarının ve yere aidiyetlerinin gelişmesi açısından olumlu etkileri olduğunu göstermiştir.