Eğitimin ve Becerilerin Geleceği 2030’un Neresindeyiz


Yener D., Yamaç R. Z.

IX. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, ss.149-158, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.149-158
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bilimsel ve teknolojik alanda meydana gelen değişimler hem toplumları hem de eğitim sistemlerini etkilemiştir. Bu etkileşim sürecinde farklı eğitim dönemleri oluşmuş ve her eğitim dönemi kendi dinamiğini oluşturmuştur. Ancak meydana gelen hızlı değişim önümüzdeki 20 yıl içerisinde belirsiz bir toplumun oluşmasına neden olacaktır. Bu bakımdan bireylerin bilgiyi öğrenen bireylerden kapasitelerinin artırıldığı, becerilerini karşılaşılan yeni durumlara uyarlayabildiği bireylere dönüştürülmesi beklenmektedir. OECD tarafından yayınlanan Eğitimin ve Becerilerin Geleceği 2030 belgesi ve Öğrenme Pusulası 2030 belgesi bu beklentinin nasıl oluşturulması gerektiğini belirten, uluslararası düzeyle lider durumunda bir belgedir. Bu bağlamda OECD 2030 belgesi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi önem arz etmektedir. Doküman incelemesi şeklinde gerçekleştirilen veri toplaması ve analizlerin sonucunda çalışmaların genel olarak OECD 2030 belgesinin ne olduğu ve neleri içerdiği, öğretim programlarının geliştirilirken nelere dikkat etmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bunların yanında araştırmaya dayalı çalışmaların da mevcut olduğu görülmektedir. Ancak ülkemizde yapılan çalışmaların araştırmaya dayalı makalelerden ziyade fikir/düşünce makalesi şeklinde olduğu görülmektedir. Ülkemizde öğretim programlarında yapılan güncellemeler ve 2023 eğitim vizyonu gibi belgelerin OECD 2030 planı ile ilişkili olduğu söylenebilir. Ancak yapılacak çalışmalarda OECD 2030 vizyonuna dikkat edilmesi önerilmektedir.

educational systems. Within this realm of interaction, various educational periods have emerged, each establishing its own dynamics. However, the rapid pace of change will lead to the emergence of an uncertain society within the next 20 years. Therefore, it is anticipated that individuals should be transformed from passive learners into individuals whose capacities are enhanced, enabling them to adapt their skills to novel circumstances. The Future of Education and Skills 2030 document and the Learning Compass 2030 document, published by the OECD, represent authoritative references that delineate how this expectation should be cultivated, assuming a leadership position at the international level. Consequently, it is crucial to examine the studies conducted in relation to the OECD 2030 document. Through a document analysis approach, data collection and analyses have highlighted the overarching characteristics of the OECD 2030 document, encompassing its contents and emphasizing the aspects to be considered during the development of educational programs. Additionally, research-based studies have also been identified. However, it is noticeable that the studies conducted in our country tend to adopt a more opinionoriented approach rather than a research-based one. It can be asserted that the updates made in our country's curriculum and the documents such as the 2023 educational vision are closely associated with the OECD 2030 plan.