Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Sivil Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer Tehdit Farkındalığı Konusunda Akran Eğitimi: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği


Creative Commons License

Karasu Y., Altun A. A., Serin S., Güngüz B., Selen E. B., Selçuk A. E., ...Daha Fazla

“Eğitimin Renkleri: Farklı Disiplinler, Ortak Hedefler”,, Doç. Dr. Dilşah KALAY, Editör, BİDGE YAYINLARI, Ankara, ss.337-351, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: BİDGE YAYINLARI
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.337-351
  • Editörler: Doç. Dr. Dilşah KALAY, Editör
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sivil KBRN kavramı, gündelik hayatta ve mesleki eğitimde karşımıza çıkabilecek acil sağlık sorunlarına dikkat çeker. Konu hakkında bilgili ve deneyimli çalışanlarla, hastane içi ve olası hastane dışı risklerin belirlenmesi gerekir. Belirlenen risklerin çözümlemeleri (analizleri) yapılmalıdır. Çözümlemelere uygun önlem almak, olası zararları önlemek risk(ler)in yönetilmesi demektir. Sağlık kurumlarında eğitim alan Tıp Fakültesi öğrencileri, konuyu tanımalı ve nasıl “insiyatif almaları gerektiğini”, eğitim hayatlarında öğrenmelidir. Tıp Fakültesi öğrencileri için değerli bir eğitim yöntemi de, “akran eğitimi” dir. Tıp Fakültesi eğitiminde akranlar arasında farkındalık oluşturmak, birlikte düşünmelerini ve konuyu irdelemelerini sağlamak, çalışma hayatında “Sağlık Çalışanı Güvenliği” açısından da değerlidir.