2024 FDI Dünya Dişhekimliği Kongresi (FDIWDC24), İstanbul, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2024
Giriş: Öğrenciler, ChatGPT 3.5 ve 4.0 arasında farklı cevaplar alındığını gösteren bu çalışma, yapay zekanın eğitimdeki potansiyelini ve tek başına yeterliliğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Amaç veya Hedef:
Yapay zeka, diş hekimliğinde tedavi başarısını artırmak, klinik karar verme süreçlerine katkıda bulunmak ve ağız sağlığı kalitesini iyileştirmek için giderek daha fazla kullanılmaktadır [1] . ChatGPT, insan benzeri yanıtlar üreten ve bilimsel komitelerin ilgisini çeken, akademik içerik üretme yeteneği ile dikkat çeken bir yapay zeka tabanlı sohbet robotudur [2] . Literatürde anatomi, radyoloji ve ağız, diş çene cerrahisi alanlarında yapılan çalışmalarda, ChatGPT'nin radyoloji raporu oluşturma ve cerrahi öncesi ve sonrası hastaların sorularını yanıtlama etkinliği incelenmiştir [2-5] . Ancak ChatGPT'nin, diş hekimliği öğrencilerinin kemik içi lezyonlar hakkındaki bilgi seviyelerini artırma potansiyeline ilişkin yeterli araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı kemik içi lezyonlar konusunda ChatGPT versiyonlarının bilgi yeteneğinin diş hekimliği 4. Sınıf öğrencileriyle karşılaştırmaktır.
Gereç ve Yöntemler:
Diş hekimliği 4. sınıf öğrencilerine 8 haftalık eğitim sonrasında farklı zorluk seviyelerine sahip çoktan seçmeli sorular uygulanmıştır. Sorular, kaynak kitap referans alınarak oluşturulmuş ve her bir soru 3 puan değerinde olacak şekilde hazırlanmıştır [6] . Ayrıca, ChatGPT 3.5 ve 4 versiyonlarına 14 gün boyunca aynı sorular sorulmuş ve yanıtlar değerlendirilmiştir.
Bulgular:
Grupların toplam puan ortalamaları öğrencilerde 70,9±10,2, ChatGPT 3.5 için 64,3±2,3, ChatGPT4.0 için 78,9±4 olarak hesaplandı. Tüm sorularda verilen cevaplar gruplar arası karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır (p<0.001). Zor sorulara verilen doğru cevaplar ve kolay sorulara verilen doğru cevaplarda gruplar arası istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır (p<0.001).
Sonuçlar:
Bu çalışma, yapay zekanın eğitimde önemli bir araç olabileceğini ancak tek başına yeterli olmadığını vurgulamaktadır.