ULTRA YÜKSEK PERFORMANSLI BETON (UYPB) İLE İMAL EDİLMİŞ KISA KONSOLLARIN DAVRANIŞI: SAYISAL MODELLEME ÇALIŞMALARI


Creative Commons License

Elzaıny A., Girgin S. C., Yalçınkaya Ç.

Beton Prefabrikasyon, cilt.38, sa.151, ss.9-18, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 38 Sayı: 151
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Beton Prefabrikasyon
  • Sayfa Sayıları: ss.9-18
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ultra Yüksek Performanslı Beton (UYPB) mekanik karakteristikleri bakımından normal dayanımlı betona (NDB) göre çok sayıda avantaja sahiptir. Önüretimli betonarme binalarda kısa konsolların UYPB ile imal edilmesi ile yapısal davranışın iyileştirdiği önceki deneysel çalışmalarda belirlenmiştir. Sunulan çalışmada, UYPB kısa konsolun yük taşıma kapasitesinin sayısal modeller ile belirlenmesi hedeflenmiş olup, literatürde yer alan bir kısa konsol numunesi dikkate alınmıştır. LS DYNA yazılımı ile oluşturulan sonlu eleman analiz modelinde öncelikle Karagozian and Case (K&C) beton modeli UYPB için kalibre edilmiş ve kısa konsol deney sonuçları karşılaştırılmıştır. Bununla beraber, Kafes Kiriş Analojisine dayalı Çubuk Model hem deneysel çalışma ile karşılaştırılmış hem de mevcut bir tasarım örneğine UYPB uygulanması durumunda enine donatı alanlarındaki değişim incelenmiştir.

Ultra High-performance concrete (UHPC) has many advantages over normal strength concrete (NSC) in terms of mechanical characteristics. Previous experimental studies have determined that the structural behavior of corbels is improved in precast concrete buildings when cast with UHPC. This study aims to determine the load-carrying capacity of UHPC corbels with numerical models, and a corbel specimen in the literature is considered. In the finite element analysis model created with LS DYNA software, the Karagozian and Case (K&C) concrete model was calibrated for UHPC, and the corbel test results were compared. In addition, the Strut and-Tie Model based on the Truss Analogy was compared with the experimental study, and the change in the transverse reinforcing bar areas in case of UHPC application to an existing design example was examined.