EXAMINING THE EFFECTIVENESS OF SIMULATION AND CASE DISCUSSION METHODS IN DEVELOPING THE NURSING PROCESS OF STUDENTS


Adsay B., Gürol Arslan G., Göktuna G.

6. Uluslararası Tıp, Hemşirelik Ebelik ve Sağlık Bilimlerinde Güncel Sorunlar Kongresi , İzmir, Türkiye, 22 - 23 Mart 2025, ss.162, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.162
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma, hemşirelik eğitiminde simülasyon ve vaka tartışması yöntemlerinin, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik sürecini geliştirmedeki etkinliğini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Bu randomize kontrollü çalışma, 2023-2024 Bahar yarıyılında, 12 Şubat- 28 Mayıs 2024 tarihleri arasında hemşirelik fakültesinin 3. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Simülasyon grubunda 32, Vaka grubunda 34 öğrenci olmak üzere 66 kişi oluşturmuştur. Her iki grupta yer alan öğrenciler ikişer hafta ara ile iki kez planlanmış olan simülasyon ve vaka çalışmalarına katılmıştır. Bu çalışmalarda öğrencilerden “Öğrenci Tanılama Formu”, “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği”, “Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Veri Toplama Formu” ve “Hemşirelik Süreci Formu” doldurulması istenmiştir. Simülasyon ve vaka çalışmaları sonrasında öğrencilerin hazırlamış olduğu hemşirelik süreci formu verileri araştırmacılar tarafından “Sürece Yönelik Hemşirelik Tanıları Değerlendirme Formu (SYHTF)” ve “Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Değerlendirme Formu (FSÖDF)” yardımıyla değerlendirilmiştir.

Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik süreci geliştirmesinde simülasyon ve vaka eğitim yöntemlerinin her ikisinin de SYHTF ve eleştirel düşünme eğilimi üzerinde benzer etkiler yarattığı saptanmıştır. FSÖDF yeterliliğinin ise simülasyon grubunda daha iyi olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik eğitim müfredatına entegre edilebilecek her türlü etkileşimli eğitim yönteminin öğrenci gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.