Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.241-249
Yardım etme davranışı, gönüllü olarak bir başkasının iyiliğine ve yararına uygun bir biçimde davranmaktır. Çocuk edebiyatı kitapları yazınsal kurgular aracılığıyla çocuğun yardım etme davranışını tanımasını, çeşitli yönlerden sorgulamasını, böylece insanlık durumunu anlamak ve demokrasi kültürüne katkı sağlamak için duyarlık geliştirmesini sağlamalıdır. Bu çalışmanın amacı 8-10 yaş grubu çocukların toplumsal gelişimine katkı sağlaması için önerilen edebiyat yapıtlarında yardım etme davranışlarının özelliklerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve betimsel çözümleme yapılmıştır. Betimsel çözümleme McGuire (akt: Taylor vd., 2015: 379, Li, 1997)'in tipolojisi doğrultusunda dört ana kategoride yapılmıştır: "sıradan yardım", "küçümsenmeyecek derecede yardım", "duygusal yardım" ve "acil durum yardımı". Sonuçta, incelenen kitaplarda bu yaş grubu çocukların toplumsal gelişimine katkı sağlayabilecek bir biçimde yardım etme davranışına yer verildiği görülmüştür.