15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri, Ankara, Turkey, 17 - 18 December 2022, pp.57
Bu araştırmada, ön lisans öğrencilerinin elektromanyetik radyasyon kavramına ilişkin metaforik
algılarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, bir devlet üniversitesine ait meslek
yüksekokulunda öğrenim gören 80 ön lisans öğrencisidir. Çalışmaya katılan öğrencilerden
“elektromanyetik radyasyon …...…. gibidir, çünkü …...….” cümlesinin tamamlamaları istenmiştir.
Verilerin analizi için içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi kodlama, örnek metafor
listesi oluşturma, kategori belirleme, geçerlik ve güvenirliği sağlama ve metaforları nicel veri haline
dönüştürme aşamalarından oluşmuştur. Katılımcılar tarafından oluşturulan metaforlar, ortak özellikleri
dikkate alınarak kategoriler altında toplanmıştır. Analizler sonucunda ön lisans öğrencilerinin
belirlenen kategori boyutlarının arasında en çok “insan sağlığına etki ile ilgili metaforlar ” kategorisinde
yoğunlaştığı görülmüştür.