II. ULUSLARARASI AKDENİZ’DE GÜZEL SANATLAR SEMPOZYUMU VE KÜLTÜR SANAT ÇALIŞTAYI, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 01 Mayıs 2017, ss.380-387, (Tam Metin Bildiri)
Belgesel fotoğrafçılığın bir dalı olan sokak fotoğrafçılığı, tarihsel olarak fotoğrafın kalıcı olarak bir yüzeye
kaydedildiği ilk yıllara kadar dayanır ve 1844 yılında ressam Charles Negre’nin Paris sokak manzaralarında ilk olarak
kendisini gösterir. 20. yüzyıl’a gelindiğinde, sokak fotoğrafçılığının bir tür olarak fotoğraf sanatında kendine yer
bulmasında, Fransız fotoğrafçı Eugene Atget önemli bir rol oynamaktadır. Atget, Paris ve Parislilerle ilgili
fotoğraflarıyla veya 20. Yüzyılın sadece sokak fotoğrafçılığı alanında değil, genel olarak fotoğraf alanında da en etkili
isimlerinden biri olmuştur. Fransız fotoğrafçı Henri Cartier-Bresson, fotoğraf tarihinde sokak fotoğrafçılığı alanında en
önemli isimlerinden biri olarak sayılabilmektedir. Sürekli yanında taşıdığı kamerasıyla gittiği her yerde yaşamı
belgelemiştir.
Bu çalışmanın amacı, renkli ve siyah-beyaz film kullanımının sokak fotoğrafçılığı üzerinden karşılaştırılması,
bu tercihin sokak fotoğraflarındaki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmada Richard Bram ve Ernst Haas’ın sokak
fotoğrafları , renkli ve siyah-beyaz örnekler olarak kıyaslanarak, yaklaşımlarındaki farklar ortaya konulmuştur. Bu
amaçla, Richard Bram ve Ernst Haas’ın fotoğraflarının, içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, siyah-beyaz film ve
renkli film kullanımının dönemin koşulları ve sanatçının estetik kaygısı göz önünde bulundurularak tercih edildiği
görülmüştür