RENKLİ VE SİYAH-BEYAZ FOTOĞRAF TERCİHİNİN SOKAK FOTOĞRAFÇILIĞI ÜZERİNDEN KARŞILAŞTIRILMASI


Creative Commons License

, Kocakaplan M.

II. ULUSLARARASI AKDENİZ’DE GÜZEL SANATLAR SEMPOZYUMU VE KÜLTÜR SANAT ÇALIŞTAYI, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 01 Mayıs 2017, ss.380-387

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.380-387
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Belgesel fotoğrafçılığın bir dalı olan sokak fotoğrafçılığı, tarihsel olarak fotoğrafın kalıcı olarak bir yüzeye kaydedildiği ilk yıllara kadar dayanır ve 1844 yılında ressam Charles Negre’nin Paris sokak manzaralarında ilk olarak kendisini gösterir. 20. yüzyıl’a gelindiğinde, sokak fotoğrafçılığının bir tür olarak fotoğraf sanatında kendine yer bulmasında, Fransız fotoğrafçı Eugene Atget önemli bir rol oynamaktadır. Atget, Paris ve Parislilerle ilgili fotoğraflarıyla veya 20. Yüzyılın sadece sokak fotoğrafçılığı alanında değil, genel olarak fotoğraf alanında da en etkili isimlerinden biri olmuştur. Fransız fotoğrafçı Henri Cartier-Bresson, fotoğraf tarihinde sokak fotoğrafçılığı alanında en önemli isimlerinden biri olarak sayılabilmektedir. Sürekli yanında taşıdığı kamerasıyla gittiği her yerde yaşamı belgelemiştir. Bu çalışmanın amacı, renkli ve siyah-beyaz film kullanımının sokak fotoğrafçılığı üzerinden karşılaştırılması, bu tercihin sokak fotoğraflarındaki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmada Richard Bram ve Ernst Haas’ın sokak fotoğrafları , renkli ve siyah-beyaz örnekler olarak kıyaslanarak, yaklaşımlarındaki farklar ortaya konulmuştur. Bu amaçla, Richard Bram ve Ernst Haas’ın fotoğraflarının, içerik analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, siyah-beyaz film ve renkli film kullanımının dönemin koşulları ve sanatçının estetik kaygısı göz önünde bulundurularak tercih edildiği görülmüştür