Eğitim ve Bilim, cilt.40, sa.182, ss.43-62, 2016 (SSCI)
Bu araştırmanın amacı, Barış Eğitimi Programı’nın dokuzuncu
sınıf öğrencilerinin şiddet eğilimleri ve sosyal sorun çözme
becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Araştırma, öntestsontest-izleme kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, deney grubunda 46 (kız
n=24, %52; erkek n=22, %48), kontrol grubunda 48 (kız n=24, %50;
erkek n=24, %50) ve plasebo grubunda 48 (kız n=24, %50; erkek
n=24, %50) olmak üzere toplam 142 öğrenci (kız n=72, %51; erkek
n=70, %49) oluşturmuştur. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim
yılında ülkemizin batı bölgesinde yer alan bir kentin merkezinde
bulunan, çoğunlukla orta sosyo-ekonomik düzey ailelerin
çocuklarının eğitim gördüğü ve kişilerarası anlaşmazlık
olaylarının sık yaşandığı Anadolu liselerinde yürütülmüştür.
Katılımcıların yaşları 14 ile 16 (
X
= 14.70, ss= .53) arasında
değişmiştir. Şiddet Eğilimi Ölçeği ve Gözden Geçirilmiş Sosyal
Sorun Çözme Envanteri veri toplama araçları olarak
kullanılmıştır. Araştırma bulguları, deney grubunda yer alan
öğrencilerin, kontrol ve plasebo gruplarında yer alan öğrencilere
göre, şiddet eğilimlerinin anlamlı düzeyde azaldığını; sosyal
sorun çözme becerilerinin ise anlamlı düzeyde arttığını
göstermiştir.