Benjamin Carr Fortna; Mektebi Hümayun: Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Döneminde İslam, Devlet ve Eğitim


Creative Commons License

Uyanık E.

Türklük Araştırmaları Dergisi, no.18, pp.303-311, 2005 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Publication Date: 2005
  • Journal Name: Türklük Araştırmaları Dergisi
  • Journal Indexes: Other Indexes
  • Page Numbers: pp.303-311
  • Dokuz Eylül University Affiliated: Yes

Abstract

II. Abdülhamit Dönemi Osmanlı eğitim tarihini çağdaşlarıyla karşılaştırmalı bir şekilde inceleyen Benjamin Carr Fortna'nın Mekteb-i Hümayun kitabı, Osmanlı Devletinin eğitimdeki gelişmelere yansıyan siyasi, sosyal ve kültürel hedeflerini anlamak açısından önemli bir katkıdır. Ufuk açıcı bu kitap yayınladıktan sonra Osmanlı kültür, eğitim ve düşünce tarihi çalışmalarında sıklıkla referans olarak alınan bir çalışmadır.