AN ACTIVITY RELATED TO THE USE OF ARGUMENTATION-DRIVEN INQUIRY METHODS IN ELECTRICITY ENERGY TOPIC


Kaçar S., Balım A. G.

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, vol.8, no.2, pp.127-149, 2018 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 8 Issue: 2
  • Publication Date: 2018
  • Journal Name: Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.127-149
  • Dokuz Eylül University Affiliated: Yes

Abstract

This study reports on the implementation of an activity that used argument-driven inquiry methods and its effects on students’ learning. “Let’s Examine the Serial Circuits” activity on the "Electricity Energy" unit was developed and implemented in a science lesson with the participation of 32 seventh grade students. As a result of participating in the activity, the students comprehended that the brightness of a lamp depends on the total resistance of the circuit and the current flowing through the lamp when the voltage is constant in series connected circuits. Also, the students improved their teamwork and communication skills. As a result of this study, we suggest (1) applying the argument-driven inquiry method to teach the other science units and examining the effects on student learning (2) determining the effects of the argument-driven inquiry method on the acquisition of other skills important in 21st century such as creativity and innovativation.
Bu çalışmada, fen derslerinde argümantasyona dayalı sorgulama yönteminin kullanımına ilişkin bir etkinliğin uygulama örneği ve uygulamanın öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkileri hakkında bilgilere yer verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 7. sınıf “Elektrik Enerji” ünitesi ampul parlaklığı ile direnç ilişkisi konusuna yönelik olarak “Seri Bağlı Devreyi İnceleyelim” etkinliği geliştirilmiştir. Geliştirilen etkinlik, 7. sınıfta öğrenim gören 32 öğrencinin katılımıyla fen bilimleri dersinde uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda öğrencilerin, seri bağlı devrelerde gerilim sabit iken ampul parlaklığı ile devrenin toplam direnci ve ampulün üzerinden geçen akım arasındaki ilişkiyi anlamlı şekilde öğrendikleri görülmüştür. Aynı zamanda öğrencilerde takımla çalışma, iletişim becerisi gibi becerilerin geliştiği belirlenmiştir. Bu çalışma sonucunda argümantasyona dayalı sorgulama yönteminin, (1) Fen bilimleri dersi kapsamında yer alan diğer ünitelerin öğretiminde de uygulanması ve öğrenci öğrenmeleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve (2) Yirmi birinci yüzyıl becerileri kapsamında ele alınan yaratıcılık ve yenilikçilik gibi diğer becerilerin öğrencilere kazandırılmasındaki etkisinin belirlenmesine yönelik benzer çalışmaların gerçekleştirilmesi önerilebilir.