Çok Kriterli Kara Verme Yöntemleri ile Termal Turizmde Hizmet Kalitesi Boyutlarının ve Otel Alternatiflerinin Önceliklendirilmesi


Kılıcı L., Özdağoğlu A., Güler M. E.

Journal of Yasar University, cilt.15, sa.57, ss.143-159, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 15 Sayı: 57
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.19168/jyasar.600295
  • Dergi Adı: Journal of Yasar University
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.143-159
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

https://doi.org/10.19168/jyasar.600295
 Cited By: 2

Öz

Dünyada turizm faaliyetlerine katılma oranı, farklılık arayışları insanları turizm ve sağlık imkânlarını bir arada sunan termal turizme yönlendirmiştir. Türkiye sahip olduğu termal kaynakların zenginliği sayesinde önemli bir termal turizm pazarı haline gelmiştir. Bütün hizmet işletmelerinde olduğu gibi termal turizm işletmelerinde de hizmet kalitesi müşteri tercihlerini etkileyen en önemli unsur olmuştur.  Bu çalışmada ise İzmir ilinde faaliyet gösteren termal turizm işletmelerinin hizmet kalitesi boyutlarını önceliklendirmek amacıyla Analitik Hiyerarşi Yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın diğer kısmında ise TOPSIS yöntemine göre müşteri, personel ve akademisyenler tarafından termal oteller değerlendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler

Termal TurizmHizmet kalitesiAHPTOPSIS