Astronomi Öğretiminde Materyal ve Model Destekli Etkinliklerin Öğrenci Başarısı ve Tutuma Etkisi


K., Yener D.

Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.406-441, 2022 (TRDizin) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.56423/fbod.1182074
  • Dergi Adı: Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.406-441
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmanın amacı; 7. sınıf astronomi ünite kazanımlarının materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin astronomi başarısına, astronomi tutumuna ve uygulama ile ilgili öğrenci görüşleri etkisini incelemektir. Araştırma yirmi dokuz 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışma grubu basit seçkisiz olmayan örneklem yöntemlerinden biri olan uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Etkinlikler 7. sınıf fen bilimleri dersi “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesi kazanımlarına yönelik 2015-2016 eğitim –öğretim yılı ikinci döneminde hazırlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem metodu kullanılmıştır. Sonuç olarak astronomi ünite kazanımlarının model ve materyal destekli etkinliklerin öğrenci başarısı, astronomiye yönelik tutumda son test lehine anlamlı fark olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuç etkinliklerin astronomi başarı ve astronomi tutumuna yönelik pozitif anlamda gelişmeye yardımcı olduğunu göstermektedir. Etkinlikler sayesinde öğrencilerin astronomi konularını sevme, astronomiye ilgi duyma, astronomi konularını anlama gibi görüşler belirttikleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda model ve materyal destekli etkinliklerin farklı ünitelerde de kullanabileceği önerilmektedir.
The aim of this research is to examine the effectiveness of teaching astronomy unit acquisitions with material and model based efficiencies. Therefore, this research is aimed to determine the students' attitudes to astronomy, astronomy achievements and student views on the model and material based efficiencies. Participants consists of 29 secondary students’ who are determined by the convenience sampling method, one of the non- random sampling methods. The research was carried out in the 7. grade ‘Solar System and Beyond’ unit science courses in 2015-2016 academic year. The research was carried out by qualitative and quantitative data (mix) method. The results of the study showed that the efficiencies developed for astronomy acquisitions significantly increased the achievement and attitude levels of students towards astronomy. According to interview notes, the students stated that the material and models used tangible astronomy subjects, they were curious about astronomy and they liked astronomy. In the results of the research It is suggested that model and material based teaching efficiencies can also be used in other units of the science course.