I. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2022, cilt.1, ss.96-97, (Özet Bildiri)
Covid 19 pandemi süreciyle birlikte tüm dünyada olduğu
gibi ülkemizde de pek çok alanda salgının olumsuz etkileri yaşanmıştır. Pandemi
sürecinde yetişkinler kadar çocuklarında yaşamında önemli değişiklikler olmuş.
Önemli bir sosyalleşme alanları olan okuldan uzak kalmışlardır. Salgın
sürecinden en çok etkilenen alanlardan biri hiç şüphesiz ki eğitim alanı
olmuştur. Çocukların okullardan ve yüz yüze eğitimden uzak kalması sosyal
beceri düzeylerini etkilemiştir. Ekran başında eğitim görmeye devam eden
çocukların arkadaşları ile sosyalleşmeleri yine ekranlar tarafından
gerçekleştirilmek zorunda kalmış ve süreçte çocuklar akranları ile fiziksel
olarak yan yana gelemeden ve fiziksel oyunlardan uzak olarak bir yıldan fazla
süre geçirmek zorunda kalmışlardır.
Bu durumda çocuklarda özellikle iletişim kurma, oyun
kurma, arkadaşlarını dinleme, birlikte hareket etme, empati kurmada zorlanma
gibi pek çok durum ortaya çıkarmıştır. Okullarda yüz yüze eğitim başlaması ile
uyum çalışmalarında öncelikle çalışılması gereken konulardan biri olarak sosyal
beceri ön plana çıkmıştır.
Bu çalışmanın amacı pandemi sonrası okula uyum
aşamasında sosyal becerilerinde yetersizlik gözlenen öğrencilerin bu
becerilerini arttırmak için bir psiko eğitim programı geliştirmektir. Bu
çalışmada öğretmen gözlemlerine dayanarak seçilen özel bir okulda eğitim
görmekte olan 5. Ve 6.sınıf öğrencilerinde sosyal beceri geliştirmek ve
öğrenciler arasındaki iletişim problemlerini çözmek amacıyla altı oturumluk bir
pilot çalışma uygulanmıştır.Çalışmanın oturumlarında öğrencilerin arkadaşlık
kurma becerilerini arttırmak, empati kurmalarını sağlamak vb. amacıyla çeşitli
etkinlikler yapılmıştır. Pilot çalışma tamamlandığında öğrencilerde pozitif
yönde davranış değişimleri gözlendiği öğretmenler tarafından belirtilmiştir.