SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL, vol.7, no.34, pp.43-52, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma, ergenlik dönemi sürecinde ki öğrencilerin internet bağımlılığı ve ana baba tutumları
arasındaki ilişkilerin bazı değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni
İzmir ili Karşıyaka ilçesinde devlet okulunda eğitim gören öğrencilerden (9.,10.,11. ve 12. Sınıf)
oluşmaktadır. Çalışmaya toplam 386 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri “Ana Baba Tutum
Ölçeği”,“İnternet Bağımlılık Ölçeği ”ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Elde
edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışmanın bulgularına
bakıldığında ana baba tutumları ile internet bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Ergenlerde okul öncesi ve sırasında internet kullanımı, romantik ilişkiye sahip olma ve ana baba
tutumları ile internet bağımlılığı arasında istatistiksel yönden anlamlı ilişkiler bulgulanmıştır.
Ergenlerin algıladığı koruyucu, demokratik ve otoriter anne baba tutumları ile bağımlılık düzeyi
arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.