VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.187, (Özet Bildiri)
Bu çalışmanın amacı, MEB-Üniversite işbirliğiyle hazırlanan bilim şenliğine katılan öğrencilerin katılım öncesinde ve sonrasında bilim şenliğine yönelik bilişsel yapılarındaki değişimi ortaya koymaktır. Doküman incelemesi yaklaşımının kullanıldığı araştırmada, Bolu’da özel bir kurumda okuyan, toplam 55 ilkokul ve ortaokul öğrencisi (9–13 yaş) ile çalışılmıştır. Veri toplamak amacıyla Bilim Şenliği Çizim Formu kullanılmıştır. Bulgular,
i) bilim şenliği öncesinde bilimsel, duyuşsal, mekânsal ve sosyal bağlam olmak üzere dört ana temanın açığa çıktığını
ii) bilim şenliği sonrasında bunun sosyal bağlam hariç üç ana temaya indirgendigini göstermiştir.
Öğrencilerin, ön çizimlerinde ortaya çıkan çeşitliliğin, son çizimlere nazaran daha fazla olması bilim şenliğine ilişkin ön bilgilerin farklı değişkenler tarafından etkilendiğine dair bir mesaj vermektedir. Bu bulguya ek olarak, bilim şenliklerinin önceliğin bilimin çocuklara sevdirilmesi ve bilim yapmaya teşvik edici olması ve ön çizimde daha az yer alan bazı imgelerin son çizimlerde daha fazla yer alması da bilim şenlikleri sonrası öğrencilerin bilişsel yapılarında olumlu bir etki olarak düşünülebilir.