ERTE, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, cilt.1, ss.436-442, (Tam Metin Bildiri)
Eğitim süreçleri her toplumda geleceği etkileyen en önemli belirleyicilerinden olarak varlığını sürdürmektedir. Değişen koşullara paralel olarak gerçekleştirilen eğitim reformlarının başarılı olmasında öğretmenlerin liderlik rolleri sergilemeleri beklenilebilir. Geleneksel bakış açısınyla liderlik rolünün okul müdürlerinden beklenmesine rağmen çğrencilerin etkili çğrenmelerinin ve gelişimlerinin sağlanmasında onlarla doğrudan iletişim kuran öğretmenlerinin hem sınıf içinde hem de okul içinde liderlik rolü yüklenmesi doğal karşılanarak öğretmen liderliğinden söz edilebilir. Etkili okullar oluşturmak için öğretmenlerin kendi öğretmenlik uygulamalarını gözden geçrmeleri ve sınıflarında yeni uygulamalara gitmelerinin ve öğretmenlerin mesleki gelişim göstermelerinin gerektiğinin de altı çizilmektedir. Öğretmenlerin gelişmelerini sağlayacak modellerden biri olarak da mesleki öğrenme toplulukları (MÖT) gösterilmektedir. Kısaca eğitim paydaşlarının birlikte öğrendikleri kendi uygulamalarını ve öğrencilerin öğrenmelerini sistematik işbirlikçi ve yansıtıcı bir biçimde paylaşıp tartıştıkları ortamlar olan bu topluluklar öğretmenlerin gelişimlerini ve bunun sonucunda da öğrencilerinin öğrenmelerinin arttırılmasını sağlayabilir. Gelişen İnternet teknolojileri ile de sanal ortamlarda oluşturulan çevrimiçi mesleki öğrenme toplulukları da benzer katkıları sağlayabilir. Bu çalışma alanyazında öğretmen liderliği ve çevrimiçi profesyönel öğrenme topluluklarını ele alan çalışmaların taranarak değerlendirilmesi yoluyla oluşturulmuşturç
Anahtar Sözcükler öğretmen liderliği mesleki öğrenme toplulukları çevrimiçi mesleki öğrenme toplulukları