BELA TARR TORINO ATI


Berber L.

1.Uluslararası MARMARİS Sanat ve Tasarım Sempozyumu - 1st International Marmaris Art and Design Symposium, 11 - 12 Kasım 2024, cilt.1, ss.199-214, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Sayfa Sayıları: ss.199-214
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET


Bela Tarr’ın kendine özgü sinematografik tarzını görsel olarak etkileyici bir biçimde yansıtan en

önemli başyapıtlarından biri olarak kabul edilen Torino Atı, chiaroscuro sinematografiyi özenle

kullanarak görsel bir etki yaratmaktadır. Siyah-beyazın kullanılması, filme katastrofik bir atmosfer

katarken, karakterlerin iç dünyasını ve hikâyenin dramatik derinliğini vurgulamakta; izleyiciye ise

dönemin eski dünya cazibesini ve melankolisini hissettirmektedir.

Torino Atı, Bela Tarr'ın sinematografik yapısının önemli bir özelliği uzun planlar ve yavaş

çekimlere sadık kalarak, sahneleri birçok uzun çekimle sunmaktadır. Bu teknikler, karakterlerin

duygusal durumlarını ve çevrelerini detaylı bir şekilde inceleme fırsatı sunarken minimalist düzeyde

inşa edilen sahneler sayesinde, filmdeki her ayrıntının daha fazla önem kazanmasını sağlamaktadır.

Doğal ışığın etkisini en üst düzeye çıkaran sahneler içeren film, özellikle gece sahneleri ve iç mekanlarda

hâkim olan sönük ışıkla filmin atmosferini daha da kuvvetlendirdiği görülmüştür. Torino Atı’nın felsefik

ve estetik öğeleri ise filme hâkim olan simetri ve durağanlıkla vurgulanmış ve yavaş hareketlerle

desteklenmiştir.

Bu çalışmada, Bela Tarr’ın siyah-beyaz sinematografi, uzun planları, minimalist kompozisyonu,

karakter ifadesi ve durağanlık gibi fotografik unsurlarının, Torino Atı filmindeki atmosfer ve derinliği

açısından vurgulanmaktadır. Araştırma, Bela Tarr’ın sinematografisine Torino Atı filmi üzerinden bir

bakış sunmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Bela Tarr, Torino Atı, Sinematografi, Chiaroscuro, Minimalizm.


ABSTRACT


One of the most important masterpieces that visually reflects Bela Tarr’s distinctive

cinematographic style in a striking manner, ‘The Turin Horse’ meticulously employs chiaroscuro

cinematography to create a visual impact. The use of black and white not only adds a catastrophic

atmosphere to the film but also emphasizes the inner worlds of the characters and the dramatic depth of

the story, allowing the audience to feel the old-world charm and melancholy of the era.

‘The Turin Horse’ adheres to one of the key features of Bela Tarr's cinematic structure, presenting

scenes through numerous long takes and slow-motion shots. These techniques provide an opportunity

to closely examine the emotional states of the characters and their surroundings. Through the minimalist

construction of the scenes, each detail in the film gains greater significance. The film features scenes

that maximize the effect of natural light, particularly with dim lighting that dominates the night scenes

and interiors, further intensifying the film's atmosphere. The philosophical and aesthetic elements of

‘The Turin Horse’ are underscored by the symmetry and stillness that permeate the film, supported by

the slow movements of the characters.

This study emphasizes the photographic elements in ‘The Turin Horse’, such as Bela Tarr's use

of black-and-white cinematography, long takes, minimalist composition, character expression, and

stillness, in relation to the atmosphere and depth of the film. The research offers an analysis of Bela

Tarr’s cinematography through the lens of ‘The Turin Horse’.

Keywords: Bela Tarr, The Turin Horse, Cinematography, Chiaroscuro, Minimalism.