Denizcilerin eğitimi, seyir emniyetini artırmak, operasyonel verimliliği sağlamak ve çevreyi koruyarak uluslararası standartlara uyumlu ve bilinçli olarak denizcilik faaliyetlerini sürdürmek için hayati öneme sahiptir. Günümüzde, denizcilik eğitiminde kullanılan yöntemlerin standartları uluslararası çapta kabul görmüş ve halen kullanılmaktadırlar. Bununla birlikte, yeni teknolojilerin ortaya çıkışı ve rekabetçi koşulları gibi önemli bileşenler, eğitime doğrudan ve olumlu bir şekilde katkıda bulunabilir. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve yapay zeka bu eğitsel teknolojilere örnektir. Denizcilik eğitim ve öğretiminde simülatörlerin kullanımı, denizcilerin yeterliliklerini geliştirmeleri için olmazsa olmaz bir bileşendir. Sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) gibi ortaya çıkan yenilikçi teknolojiler ise, denizcilik simülatörleri için rekabetçi ortam oluşturmaktadır. Bu çalışmada derleme türünde literatür analizi yapılmıştır. Bu maksatla SCOPUS veri tabanı üzerinde “artırılmış”, “sanal”, “oyunlaştırma” ve “denizcilik eğitimi” anahtar kelimeleriyle tarama yapılmıştır. Bu şekilde denizcilik eğitimine AR, VR ve MR gibi teknolojilerinin ne şekilde entegre olduğu araştırılmıştır. Teknolojideki hızlı gelişmeler bu sistemlerin geleneksel yöntemlere kıyasla nispeten daha ucuz, daha sürükleyici, kompakt ve erişilebilir eğitim ve öğretim imkanı sağlayacaktır. Fakat denizcilik eğitimindeki standartlar uluslararası kurumlarca belirlenmektedir ve bu durum teknolojik dönüşümün önündeki en büyük engellerden biri olarak görülmektedir.
The training of seafarers is essential to enhance safety at sea, ensure operational efficiency, and maintain maritime activities by international standards and in an environmentally responsible manner. Today, the standards of methods used in maritime education and training are internationally recognized and still in use. However, important components such as the emergence of new technologies and competitive conditions can contribute directly and positively to education. Augmented reality, virtual reality, and artificial intelligence are examples of these educational technologies. The use of simulators in maritime education and training is an essential component for seafarers to improve their competencies. Emerging innovative technologies such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR) create a competitive environment for maritime simulators. In this study, a literature analysis in the form of a review was conducted. For this purpose, the SCOPUS database was searched with the keywords ‘augmented’, ‘virtual’, “gamification”, and ‘maritime education’. In this way, it has been investigated how technologies such as AR, VR, and MR are integrated into maritime education. Rapid developments in technology will enable these systems to provide relatively cheaper, more immersive, compact, and accessible education and training compared to traditional methods. However, the standards in maritime education are determined by international organizations, and this is seen as one of the biggest obstacles to technological transformation.