uluslararası yönetim akademisi dergisi, cilt.5, sa.1, ss.16-31, 2022 (Hakemli Dergi)
Bilgi Çağı’yla beraber kamu alanı hızlı bir dijitalleşme sürecinden geçmektedir. Dijitalleşmenin önemli bir
boyutunu oluşturan mobil yazılım sektörü de günden güne daha önemli bir hale gelmektedir. Buna göre
Türkiye’de halka en yakın demokratik kamu kurumları olan belediyeler de mobil cihazlar ekseninde
dijitalleşme çalışmaları yapmaktadır. Bu noktada uygulamaların kaliteli hizmet sağlaması büyük önem
taşımaktadır. Çalışmanın amacı İzmir örneğindeki m-belediyecilik uygulamalarını hizmet kalitesi
boyutlarıyla değerlendirmektir. Bu doğrultuda uygulama mağazalarındaki; “Acil İzmir”, “Bizİzmir”, “Eshot
Mobil”, “İzmir Büyükşehir Belediyesi” ve “İZUM” adlı m-belediyecilik uygulamalarındaki kullanıcı
yorumları üzerinde içerik analizi uygulanmıştır. Vatandaşların m-belediyecilik uygulamalarının varlığından,
hizmetlerin içeriğinden memnun olduğu görülmüştür. Tasarımsal açıdan ise kullanım kolaylığı beğeni
kazanmıştır. Ancak asıl öne çıkan boyut olan güvenilirlikte vatandaşların algısı negatif yönelimli
bulunmuştur. Ayrıca; duyarlılık, enformasyon, verim ve güvenlik konu başlıkları algılarının da negatif
yönelimli olduğu tespit edilmiştir. Genel anlamda vatandaşların hizmet kalitesi algısının düşük olduğu
sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırmada m-belediyecilik uygulamalarının hizmet kalitesine yönelik önerilere yer
verilmiştir. Bu yönüyle araştırmanın belediyeler için güncel bir rehber niteliği taşıması hedeflenmiştir.