COVID-19 Pandemisi Süresince Konteyner ve Kuru Dökme Yük Navlun Pazarları Arasındaki Volatilite Geçişkenliği


Memişoğlu R., Sigalı S.

30th Annual Conference of the International Association of Maritime Economists (IAME 2022 Conference), Busan, Güney Kore, 14 - 16 Eylül 2022, sa.183, ss.458-462

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Busan
  • Basıldığı Ülke: Güney Kore
  • Sayfa Sayıları: ss.458-462
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Denizcilik, armatörlerin veya şirketlerin istikrarlı ticari operasyonlar yürütmek için piyasa oynaklığını hesaba katmasını gerektiren, hakim fiyat seviyelerine dayanan oldukça değişken, döngüsel ve sermaye yoğun bir sektördür. Dolayısıyla, sektörün oynaklık yapısını bilmek, portföy çeşitlendirmeleri, navlun oranı risklerinden korunma ve yönetme ve navlun oranlarını tahmin etme konusunda sağlıklı karar verme sürecine katkıda bulunacaktır. Bu nedenle, konteyner ve kuru dökme yük navlun piyasaları arasındaki volatilite etkileşimleri, piyasadaki aktörlere karar verme sürecini geliştirebilecek etkili bir tahmin mekanizması sağlar.


Bu çalışma, Asimetrik BEKK-GARCH(1,1) modeli aracılığıyla COVID-19 pandemisi sırasında konteyner ve kuru dökme yük piyasaları navlun oranları arasındaki volatilite aktarımını analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu piyasalar arasındaki oynaklık aktarımını inceleyerek, bu piyasaların zayıf verimli olup olmadığı belirlenebilir. Bunun nedeni, eğer bir zayıf etkinlik varsa, bu piyasalar arasında bir oynaklık aktarım etkisinin olmaması gerektiğidir.

Shipping is highly volatile, cyclical and capital-intensive industry based on the prevailing price levels, which makes ship-owners or companies to take an account of market volatility in order to run stable business operations. Thus, knowing volatility structure would put them in healthy decision making process of portfolio diversifications, hedging and managing freight rate risks and forecasting shipping freights rates. Therefore, the volatility interactions between container and dry bulk freight markets provide an effective prediction mechanism, which can enhance the decision-making process among shipping players.

 

This study aims to analyze the volatility transmission between container and dry bulk markets freight rates during COVID-19 pandemic through an Asymmetric BEKK-GARCH(1,1) model. By examining the volatility transmission between these markets, one can identify whether these markets are weak-efficient. This is since if there is a weak-efficiency, there should not be a volatility transmission effect among these markets.