XII. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi, Samsun, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2022
Giriş
AzerbaycanTıpÜniversitesi’nde(ATÜ)eğiticigelişimprogramınınilki2021AralıkayındayenikurulanTıpveSağlıkBilimleriEğitimiAnabilimDalı’naadayonöğretimüyesikatılımcıilebaşlatılmıştır.Program,2022şubatayındabuilkgruptandördünününyardımcıeğiticiolarakeklendiği3farklıgrupta,33katılımcıylasürdürülmüştür.‘Eğitimprogramıgeliştirme’temasıüzerinden,öğrenmeveöğretme,büyükveküçükgruplardaeğitimyöntemleri,ölçmedeğerlendirmeveöğretimtasarımıkonularındatemelbecerilerikapsayanaltmışsaatlikinteraktifprogramda,mikro-öğretimyöntemiyleöğrenmesürecizenginleştirilmiştir.Katılımcılarınherbirihazırladıklarıdersplanlarıdoğrultusundauygunöğrenmeortamınıhazırlayarakbiroturumyönetmiştir.Buoturumlarvideokaydınaalınmışveertesigünkayıtlarizlenerekbirbilgilendirmetoplantısıyapılmıştır.
Amaç
Şubat2022’deATÜ’dedüzenleneneğiticieğitimlerinitanıtmakveilksonuçlarıizleyenlerlepaylaşmaktır.
Yöntem
Programdeğerlendirmekapsamındakibuçalışmadaeğiticieğitimprogramlarınakatılmışveprogramıtamamlamış33kişiyeilişkingörüşlerveritoplamaaracıolarakkursunbaşındavesonunda‘KursöncesiveSonrasıDeğerlendirmeAnketi’,kursunbitimindeise‘KurssonuMemnuniyetAnketi’ileeldeedilmiştir.VerilerSPSS22yazılımıkullanılarakanalizedilmiştir.SüreklideğişkenlerinnormaldağılımauygunluğuKolmogorov-Simirnovtestiile,çalışmadayeralankategorikdeğişkenlerfrekansveyüzdeilesüreklideğişkenlerdennormaldağılımauyanlarortalamavestandartsapma,uymayanlarortancaveminimummaksimumdeğerleriylesunulmuştur.KategorikdeğişkenlerinanalizindenonparametrikKi-kareanlamlılıktestikullanılmıştır.Öntest-sontestkarşılaştırmalarındabilmiyorum-azileiyi-çokiyideğerleribirleştirilerekçiftgöztablolarhalinegetirilmiş,p=0,05anlamlılıkdüzeyinebakılmıştır.
Bulgular
Katılımcılarprogramsonundaeğitiminiçeriği,yöntemleri,eğiticivekatılımcıniteliğiaçısındanprogramıyeterlibulmuşlardır.Katılımcılarınhepsieğitimprogramınınkurumkültürüneolumlukatkısıolduğunu,onlarayeniyeterliliklerkazandırdığını,sorunlarınfarkınavarmalarıveeksiknoktalarıdüzeltmeyekatkısıolduğunu,motivasyonlarınınarttığınıbelirtmişlerdir.Onlarımotiveedenenetkilişeyinsamimieğitimortamıolduğunu,videokayıtlayapılanmikroöğretimdeneyimlerininkendilerinianalizetmedekatkısağladıklarınıifadeetmişlerdir.Büyükçoğunlukprogramımeslektaşlarınatavsiyeedecekleriniveeğiticigelişimprogramlarındaeğiticiolarakkatkısağlamakistediklerinibildirmiştir.Katılımcılarıneğiticilikbecerilerininederecebildiklerineveyaptıklarınadairprogramöncesivesonrasıgörüşleriarasındatümbaşlıklarda,eğiticilikbecerilerineilişkingereksinimlerineilişkinprogramöncesivesonrasıgörüşleriarasındadaneredeysetümbaşlıklardaanlamlıfarklılıklıksaptanmıştır.Katılımcılarıneğitimprogramınaverdiklerigenelpuanortalaması10üzerinden9,76olmuştur(min-max:8-10).
Sonuç
Tüm bulgular birlikte değerlendirildiğinde eğitici eğitiminin katılımcılar açısından yararlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.