3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, cilt.1, ss.7, (Özet Bildiri)
Eğitim teknolojileri alanında yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar, STEM, Robotik ve
kodlamanın giderek daha önemli hale geldiğini göstermektedir. İlgili alanlarda yapılan çalışmaların
erken yaşta derslere entegre edilerek eğitimlerin verilmesine yönelik yeniden yapılandırılan öğretim
programları birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu noktadan hareketle
erken yaşta öğrencilerin çeşitli alanlarda karşılaştıkları problemlere teknoloji destekli disiplinler arası
çözümler geliştirebilmeleri beklenmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul düzeyinde yapılan robotik
uygulamaları sürecine yönelik araştırmacı görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında
farklı problemler içeren 12 robotik etkinliği hazırlanmış ve 9 katılımcıdan oluşan çalışma grubuna 3
farklı robotik set (Lego Creative Duplo, WeDo 2.0 ve EV3) temin edilmiştir. Bu 3 farklı set basitten
karmaşığa doğru bir yapı içeren güncel teknolojik bileşenlerden oluşmaktadır. COVID-19 pandemisi
nedeni ile bu setler kullanılarak uzaktan eğitim yoluyla robotik uygulamalar 12 ders saati boyunca
yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak planlanmıştır. Veri
toplama sürecinde uygulama yapan araştırmacı tarafından uygulama sürecine yönelik araştırmacı
günlüğü tutulmuştur. Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi yolu ile incelenmiştir.
Araştırma sonucunda araştırmacı günlüklerinden elde edilen sonuçlara göre robotik uygulama sürecinin
öğrencileri robotik tasarım, problem çözme becerileri, programlama becerileri ve grup çalışmaları
açısından geliştirdiği görülmüştür. Bu araştırma sonuçlarının robotik uygulamalara yönelik yapılacak
çalışmalara ve uygulama geliştiricilere yol gösterici olması beklenmektedir