Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Uygulanan Robotik Etkinliklere İlişkin Araştırmacı Görüşleri


Tellioğlu Ş. M., Akpınar E., Demir K., Kahyaoğlu Erdoğmuş Y.

3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, cilt.1, ss.7

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.7
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim teknolojileri alanında yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar, STEM, Robotik ve kodlamanın giderek daha önemli hale geldiğini göstermektedir. İlgili alanlarda yapılan çalışmaların erken yaşta derslere entegre edilerek eğitimlerin verilmesine yönelik yeniden yapılandırılan öğretim programları birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu noktadan hareketle erken yaşta öğrencilerin çeşitli alanlarda karşılaştıkları problemlere teknoloji destekli disiplinler arası çözümler geliştirebilmeleri beklenmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul düzeyinde yapılan robotik uygulamaları sürecine yönelik araştırmacı görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında farklı problemler içeren 12 robotik etkinliği hazırlanmış ve 9 katılımcıdan oluşan çalışma grubuna 3 farklı robotik set (Lego Creative Duplo, WeDo 2.0 ve EV3) temin edilmiştir. Bu 3 farklı set basitten karmaşığa doğru bir yapı içeren güncel teknolojik bileşenlerden oluşmaktadır. COVID-19 pandemisi nedeni ile bu setler kullanılarak uzaktan eğitim yoluyla robotik uygulamalar 12 ders saati boyunca yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak planlanmıştır. Veri toplama sürecinde uygulama yapan araştırmacı tarafından uygulama sürecine yönelik araştırmacı günlüğü tutulmuştur. Elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analizi yolu ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda araştırmacı günlüklerinden elde edilen sonuçlara göre robotik uygulama sürecinin öğrencileri robotik tasarım, problem çözme becerileri, programlama becerileri ve grup çalışmaları açısından geliştirdiği görülmüştür. Bu araştırma sonuçlarının robotik uygulamalara yönelik yapılacak çalışmalara ve uygulama geliştiricilere yol gösterici olması beklenmektedir