Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no.41, pp.326-350, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının bilgisi ve yetkinlikleri, yapılan araştırmalar, üniversitenin teknik altyapısı, üniversitede düzenlenen sosyal ve kültürel etkinlikler gibi unsurlar, verilen eğitim ve öğretime etki etmekte ve üniversitenin üretkenliği ve başarısında önemli rol oynamaktadır. Bu ölçütlerin farklı kırılımları, uluslararası ve ulusal kapsamda yayınlanan üniversite sıralama sistemlerine girdi oluşturmaktadır. Böylece, herbir kurum kendisinin konumunu değerlendirmekte ve daha üst sıralara çıkabilmek için gerekli strateji ve hedefleri tanımlamaktadır. Ulusal kapsamda, ayrıca belirlenen performans göstergeleriyle de bağlı oldukları üst kurumlara raporlama yapılmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, YÖK’ün belirlemiş olduğu bu ölçütlere göre, 2018 yılı raporları yayınlanmış 172 devlet ve vakıf üniversitesinin değerlendirilmesi ve sıralanmasıdır. Ölçütlerin değerlendirilmesi ve sıralamaların elde edilmesi için göreli olarak yeni çok ölçütlü karar verme yöntemlerinden ROV ve EDAS ile birlikte daha köklü bir geçmişe sahip olan MAUT kullanılmıştır. Üç yöntemle yapılan sıralamalar karşılaştırılarak tartışılmıştır.