Türkiye Barolar Birliği Dergisi, sa.137, ss.273-309, 2018 (Hakemli Dergi)
Mülkiyet hakkı anayasa ile koruma altına alınmıştır. Mülkiyet hakkının kamu yararı amacı ile kanunla sınırlanabileceği de
anayasada düzenlenmiştir. Kamulaştırma da dayanağını anayasadan
alan ve mülkiyet hakkına getirilen bir sınırlamadır. İdarenin usulüne
uygun kamulaştırma yapmadan özel kişinin taşınmazına el koyması
halinde kamulaştırmasız el koyma gündeme gelecektir. Bu çalışmada öncelikle kamulaştırmasız el koymaya ilişkin genel bilgilere değinilecektir. Ardından kamulaştırmasız el koymadan söz edebilmek
için gereken unsurlar ve kamulaştırmasız el koymanın istisnalarını
teşkil eden haller incelenecektir. Son olarak da unsurlarının oluşması
ve istisnaya giren bir durum söz konusu olmaması halinde gündeme
gelecek kamulaştırmasız el koymaya karşı kişilerin başvurabileceği
yargısal yollar açıklanmaya çalışılacaktır.
The right of property is protected by the Constitution. The right of property can only be restricted by law for public
interest according to the Constitution. Expropriation, which is based
on the Constitution, is also a restriction of the right of property. If
the administration confiscate the private property without a proper
implementation of expropriation, the confiscation without expropriation will occur. In this study, firstly general informations about
the subject of confiscation without expropriation will be mentioned. After that the elements which are necessary for confiscation
without expropriation and the circumstances that constitute exceptions of confiscation without expropriation will be examined. Lastly,
the judicial procedures against confiscation without expropriation
will be explained.