Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler turizm sektörünün her alanında olduğu gibi seyahat acenteleri üzerinde de etkiler yaratmaktadır. Seyahat acenteleri, resmî web siteleri aracılığı ile hizmetlerini web ortamında etkin bir şekilde sunmaya çalışarak tüketicilerine ulaşmayı hedeflemektedir. Acenteler ayrıca satışa sundukları tur programlarına dair detaylı bilgileri de ayrıntılı olarak bu web sitelerinde sunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, seyahat acentelerinin web sitelerinde sundukları tur programlarına ait bilgilerin incelenmesi ve geliştirmeye açık alanların belirlenmesidir. Araştırmaya, 30 seyahat acentesinin web sitelerinde bulunan Şeb-i Arûs tur programları dâhil edilmiş ve web sitelerinde yer alan tur bilgileri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu kapsamda bulgular, dokuz temel kod çerçevesinde analiz edilmiş ve seyahat acentelerinin tur programlarında çokça önemli bilgiye yer vermekle birlikte, müşterilerin karar verme süreci üzerinde etkili olabilecek bazı konuları gözden kaçırdıklarını ortaya koymuştur. Turun ulaşım şekli, rotası, konaklama süresi, turda sunulan hizmetler gibi pek çok kararın verilmesinde, acentelerin müşteri talebi, fiyatlandırma ve maliyet hesabı gibi konulardaki algılarının önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bazı tur programlarının içeriği ile turun esas teması arasında uyumsuzlukların olduğu ve acentelerin rakiplerinden farklılaşmak için çaba göstermediği de anlaşılmıştır. Bununla birlikte, bulgular doğrultusunda, acentelerin çevrimiçi tur programı içeriklerine yönelik öneriler de sunulmuştur.
Travel agencies can address the impacts of developments in information and communication technologies from various perspectives. Travel agencies try to effectively present their services online through their official websites, which are one of the channels they use, and provide detailed information about the tour programs they offer for sale on these websites. The main purpose of this study is to examine the information provided about tour programs on travel agencies’ websites and to identify areas for improvement. The study included Şeb-i Arûs tour programs found on the websites of 30 travel agencies, and the tour information on their websites was examined using the content analysis method. In this context, the findings were analyzed within the framework of nine basic codes, revealing that while travel agencies include a significant amount of important information in their tour programs, they overlook certain issues that could influence the customers’ decision- making process. It has been revealed that travel agencies’ perceptions on issues such as customer demand, pricing, and cost calculation are important factors in making many decisions, such as the mode of transportation, route, duration of stay, and services offered in the tour. It has also been understood that there are inconsistencies between the content of some tour programs and the main themes of the tours and that the agencies do not make any effort to differentiate themselves from their competitors. Additionally, based on the findings, recommendations for the content of the agencies’ online tour programs have also been provided.