In this article, Marius von Mayenburg's play The Ugly One and Jean Genet's The Maids are read within the framework of Foucault's concepts of biopower, subject and body. The Maids and The Ugly One plays present many parallel concepts in the context of elements such as power, social class differences, identity and subject construction from a Foucauldian perspective. The article aims to read the way the characters position themselves in their lives, their perspectives and the norms they are in parallel with biopower practices.
Bu makalede Marius von Mayenburg’un Çirkin oyunu ve Jean Genet’nin Hizmetçiler oyunu, Foucault’nun biyoiktidar, özne ve beden kavramları çerçevesinden okunmuştur. Çirkin oyunu, absürd sonrası dönem açısından barındırdığı absürdist ögeler bağlamında incelenmiştir. Jean Genet’nin Hizmetçiler oyunu Foucaultcu bir perspektiften iktidar, toplumsal sınıf farklılıkları, kimlik ve özne inşası gibi ögeler bağlamında pek çok paralel kavram sunmaktadır. Çirkin oyunu ise, varoluşçu bir zemin taşımasıyla birlikte, karakter inşası, döngüselliği, aksiyon biçimi bağlamında absürd sonrası oyunlar bakımından absürd akımla benzerlik kurulabilen bir oyundur. Son derece çirkin olduğunu fark eden Lette’nin estetik ameliyat sonrası altüst olan yaşamı ve çevresindeki dünyanın, dış görünüşle birlikte bir kişiyi neye dönüştürebilme potansiyeli olduğunu gösterir. Çirkin oyunu bedenin toplumsal algısı, özne inşası, biyoiktidar ve Foucault’nun söylemler kavramları açısından önemli ögeler barındırmaktadır.