INTERNATIONAL CONFERENCE OF AERONAUTICS AND ASTRONAUTICS, Konya, Türkiye, 2 - 06 Kasım 2024, ss.56-57, (Özet Bildiri)
Gün geçtikçe artan önemi ile sosyal medya pazarlama faaliyetleri işletmeler için artık öne çıkan temel pazarlama faaliyetlerinden biri haline gelmiştir. Sosyal medya platformları, zaman ve mekan sınırı olmaksızın tüketiciler ve işletmeler arasındaki etkileşimi mümkün kılmaktadır. Bu etkileşimin, marka değeri, marka imajı, tüketici tutumu, tüketici tercihleri ve satın alma niyeti gibi kritik unsurlar üzerindeki olumlu etkilerini fark eden işletmeler, rekabet açısından üstünlük elde etmektedir. Bu araştırmada, sosyal medya pazarlama faaliyetleri bir hizmet işletmesi perspektifinden ele alınmıştır. Hizmet işletmesi olarak bir havayolunun seçildiği bu çalışmada, tüketicilerin havayolunun sosyal medyada yürüttüğü pazarlama faaliyetlerine yönelik algılarının, ilgili markaya duydukları güven ve sadakat üzerindeki etkileri incelenmiştir. Ek olarak, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin, marka güveni ve marka sadakati aracılığıyla tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkisi de araştırılmıştır. Araştırma verileri, geleneksel medya kanallarına kıyasla sosyal medya pazarlama faaliyetlerine daha fazla maruz kalan Z Kuşağı tüketicilerinden toplanmıştır. Bu çalışmanın, havayollarına sosyal medya pazarlama stratejileri geliştirme sürecinde yardımcı olabilecek teorik ve pratik katkılar sunması beklenmektedir.