Bireylerin psikolojik sağlığını olumsuz yönde etkileyen internet bağımlılığı sıklıkla gençler arasında
görülmektedir. İzmir Üniversiteleri Platformu 2019 yılı Dokuz Eylül Üniversitesi Başkanlığı Dönemi,
Sosyal Sorumluluk Projesi; Dijital Vatandaşlık: Bağımlı ve Zorba Olma, İnterneti Bilinçli ve Güvenli
Kullan projesi kapsamında gerçekleştirilen bu araştırmada, akran farkındalığı eğitiminin üniversite
öğrencilerinin internet bağımlılığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İzmir’deki
sekiz üniversitede eğitim öğretim gören toplam 188 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri,
araştırmacılar tarafından geliştirilen sosyo-demografik bilgiler ve internet kullanımı ile ilgili bilgilerin
alındığı 33 maddelik “Akran Farkındalığı Eğitimi” Bilgi Ölçüm Anketi ve 12 maddelik Young İnternet
Bağımlılığı Testi (YİB) - Kısa Formu ile toplanmıştır. Bulgular, 188 lisans öğrencisinin yaklaşık yüzde
50’sinin Young İnternet Bağımlılığı Testi ortalama puan üstünde olduğunu ve bu durumun bağımlılık
göstergesi olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin internet kullanım süresi ve sosyal medya kullanım sıklığı
ile YİB ölçek puanları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Internet addiction is commonly observed in young people and it negatively affects their psychological
health. In this study conducted as part of the İzmir Universities Platform Administration Era of Dokuz Eylül
University (year 2019), Social Responsibility Project: Digital Citizenship: Do not Be an Addict and a Bully,
Use the Internet Consciously and Safely, the effect of peer awareness training on Internet addiction among
university students was examined. A total of 188 students studying in eight universities in İzmir constituted
the sample of the study. The data of the study were collected via a 33-item Peer Awareness Training
Knowledge Measurement Survey including socio-demographic information and information on Internet
use developed by the researchers and the 12-item Short Form of Young’s Internet Addiction (YIA) Test.
The findings show that approximately 50% of the 188 undergraduate students had a score higher than the
average score on the YIA Test and this is an indicator of addiction. A low, positive, and significant
correlation was found between Internet use duration and the frequency of social media use of the students
and their YIA Test scores.