Gastronomi Turizmi Araştırmaları 2, Osman Nuri Özdoğan ve Tuğrul Ayyıldız, Editör, Detay Yayınevi, Ankara, ss.319-330, 2025
Yerel ekonomik kalkınma, bölgenin potansiyel kaynaklarından etkin ve verimli fayda sağlanması ile bölge
ekonomisinin canlanması ve bölge halkının ekonomik refahının artması temelinde şekillenmektedir.
Bağcılık ve şarap üretimi bölgenin karakteristik yapısını bünyesinde bulunduran, toprağa ve yerelliğe bağlı
nitelik kazanan bir yapıya sahip olmasıyla, doğal olarak bölgesel bir kaynak olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bölgesel bir değer olarak karşımıza çıkan bağcılık ve şarap üretimi ile yerel ekonomik kalkınma arasındaki
ilişki dikkat çekicidir ve araştırmaya değer görülmektedir. Bu kapsamda çalışma, bağcılık ve şarap üretimi
ile yerel ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi inceleyerek, bağcılık ve şarap üretiminin yerel ekonomik
etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma tasarımı ile İzmir ili Urla ilçesinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini oluşturan Urla Bağ Yolu’nda yer alan 8 işletme ile derinlemesine
görüşme tekniği ile veriler toplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile veri analizi gerçekleştirilmiştir. Elde
edilen bulgular ışığında Urla Bağ Yolu işletmelerinin Urla bölgesinin ekonomik çıkarlarını gözeterek ticari
faaliyetlerine yön vermeyi önemsedikleri ve amaçladıkları belirlenmiştir. Yaratılan katma değerin bölgede
ekonomik büyümeye, istihdama ve yerel girişimciliğin güçlenmesine katkı sağladığı, marka değeri ve imaj
yaratma süreçlerini de desteklediği bulunmuştur.
Ayrıca bölge turizmi için, Bağ Yolu önemli bir destekleyici turistik ürün çeşidi oluşturmakta, ekonomik
kalkınmanın yanında sosyo-kültürel ve çevresel anlamda bölgesel kalkınmaya destek olduğu ortaya
çıkmıştır.