OYUNCULUK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE KRONOTİP İLİŞKİSİ


Dündar K.

3. Uluslararası Spor ve Sosyal Bilimlere Multidisipliner Yaklaşım Kongresi , 9 - 10 Nisan 2022, cilt.1, sa.4, ss.267-276

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Sayfa Sayıları: ss.267-276
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüz de insanlık bilgi çağını yaşamakta ve bu durumun toplum ya da toplumlar üzerindeki etkisi oldukça açık bir biçimde gözlenmektedir. Bilgi çağının etkisiyle değişen toplum, bu gelişimi ve değişimi, eğitimde daha net olarak görebilmektedir. Bilginin temel özelliklerinden olan araştırma ve analitik yaklaşım, eğitimin temel noktalarını oluşturmaktadır. Bu süreçte eğitimciler olarak öğrenme süreçlerinde neleri dikkate almalıyız? Neleri değiştirmeliyiz? Öğrencilere nasıl destek olunabilir? Öğ- renmenin daha iyi gerçekleşebilmesi için neler yapılabilir? Söz konusu başlıkları temel alarak ve bunlara ek olarak, gün boyunca fizyolojik ve psikolojik değişkenlerin, insan performansı üzerinde olumlu ya da olumsuz ne tür etkiler yarattığı, farklı saatlerde farklı etkilerin gözlenebildiği dikkate alınarak sahne sanatları alanında eğitim gören öğrencilerden, oyunculuk eğitimi görenler üzerinde günün değişik saat- lerinde yapılan derslerin akademik başarıya olan etkisini inceledik. Çalışmamıza dört yıllık eğitim süreci boyunca ders alan toplam 27 (14 kadın, 13 erkek) öğrenci dahil edilmiştir. Çalışmanın temel çıkış nok- tası, sözü edilen dört yıl boyunca sabah, öğlen ve akşam yapılan Sahne, Rol, Hareket ve Konuşma Sanatı Tekniği gibi uygulama derslerinde elde edilen başarı ile, saatler arasındaki ilişkinin incelenmesi ve aynı süreçte, bu öğrencilerin kronotiplerinin de değerlendirilerek ilişkinin bir başka bağlantısı üzerine çalı- şılmıştır. Çalışma sonunda günün değişik saatlerinde yapılan uygulamaların başarı oranının diğer saat- lere göre daha yüksek olmadığı ve öğrencilerin kronotipleri ile ders başarıları arasındaki ilişkinin de olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak; yapılan uygulama derslerinin akşam saatlerinde yapılmasının öğ- rencilerin kendi alan derslerinin uygulamasında daha başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür.