Bu makalede; işletmelerin çeşitli amaçlarla değer üretmek için kullandıkları verileri ve veri yönetim sürecini ifade eden “Veri Değer Zinciri” kavramına odaklanılmıştır. Bununla birlikte veri değer zinciri tarafından üretilen, kullanılan, ekonomik değere dönüştürülen verilerin işletmeler için varlık olup olmadığını ve muhasebe bilgi sisteminde nasıl gösterilmesi gerektiğini tartışmak amaçlanmıştır. Çalışmada, veri varlıkları alan yazın ve muhasebe standartları çerçevesinde incelenmiş, görüş ve motivasyonları içeren nitel gözlemlere dayalı keşfedici bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda, verinin maddi olmayan bir varlık olarak yenilikçi potansiyele sahip olduğu ve rekabetçi getiriler sağladığı, işletme ister kendi üretsin isterse de dışardan satın alsın, varlık olarak değerlendirilmesi ve bu şekilde muhasebeleştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
This article focuses on the concept of “Data Value Chain”, which refers to the data and data management processes that businesses use to generate value. It also discusses whether the data should be considered assets and how they should be reported in the accounting information system. In the study, data assets are examined within the framework of literature and accounting standards, and exploratory research is conducted. It is concluded that data, as intangible assets, have innovative potential and provide competitive returns and should be considered as assets and accounted for as such, whether they are outsourced or produced in-house.