Kültür Evreni, cilt.4, sa.12, ss.192-199, 2012 (Hakemli Dergi)
Duygudaşlık, kısaca ortak duyguları paylaşabilme demektir. Duygudaş bireyler hem kendilerini hem çevrelerini daha iyi algılarlar ve sevgiyi insan yaşamının odağında görürler. Bu duyuşsal davranışlar aynı zamanda dil ve edebiyat öğretiminin kazandırmayı amaçladığı davranışlardır. Bu nedenle dil ve edebiyat öğretiminde duygudaşlığa önem verilmeli ve onun gelişmesi için öğrenme etkinliklerinde duygusal yapıtlara yer verilmelidir. Bu çalışmada bireyin duyuşsal gelişimi, duygudaşlık kavramı, dil ve edebiyat öğretiminde duygudaşlığın yeri, öğretim etkinliklerinde başvurulabilecek duygusal yapıtlar üzerinde durulacaktır.