Bu derste müzik endüstrisi, sadece kayıt şirketlerine odaklanan anaakım yaklaşımları da
içerecek biçimde ancak aslen müziğin iktisadi bir ilişkinin konusu olduğu çalgı
endüstrisi, müzik çalar endüstrisi, canlı müzik endüstrisi, bilgisayarlı müzik oyunu
endüstrisi vb. gibi ilgili tüm bağlamları da kapsayan bir bütünsellikte ele alınır. Bu
bütünsel yaklaşımın kuramsal birikimini ise etnomüzikolojinin yeni bir alt çalışma
alanı olan iktisadi etnomüzikoloji (economic ethnomusicology) çalışmaları ile popüler
müzik çalışmalarındaki ilgili literatür oluşturur. Bu anlamda dersin temel amacı müzik
endüstrisini, değişim, değer, emek, geçim, üretim ve tüketim vb. anahtar kavramların
tarihsel, kültürel, politik ve teknolojik boyutlarıyla birlikte sunulup örnek olaylar
üzerinden tartışılarak kavranmasını sağlamak ve dersi alan öğrenciye ilgili alanda
uluslararası düzeyde akademik üretimde bulunabileceği birikimi kazandırmaktır.