Türkiye İnşaat Mühendisliği 18. Teknik Kongre ve Sergisi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2022, cilt.1, ss.621-627
Sürücüsüz araç teknolojilerindeki gelişmeler bu araçların trafik akımına dahil olması yakın
gelecekte mümkün kılınacaktır. Sürücülü ve sürücüsüz araçların bir arada bulunduğu trafikte
sürücüsüz araçların ağır taşıtlar ile etkileşimlerinin trafiğe etkisi önemli bir araştırma konusu
haline gelmiştir. Bu çalışmada, ışıksız kavşak bölgelerinde ağır taşıtlar ile sürücüsüz araçların
etkileşimlerinin yakıt tüketimi, salınım ve gecikme açısından etkileri araştırılmıştır. Öncelikle
sürücüsüz taşıtların kritik aralık kabul değerleri hesaplanmış, ardından SIDRA kavşak yazılımı
üzerinde değişken sürücüsüz ve ağır taşıt oranlarının bu değerlere etkisi incelenmiştir. Elde
edilen bulgular, sürücüsüz araç oranlarının artması ve ağır araç oranlarının düşmesi ile
gecikmelerin, CO2 salınımının ve yakıt tüketiminin azaldığını göstermektedir