1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.867-884
İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programına göre, Türkçe derslerinde yararlanılacak metinlerin birtakım
temaları içermesi gerekir. Bu temalardan biri de “kişisel gelişim” temasıdır ve bu temaya bağlı toplam on iki alt tema yer
almaktadır: “kendini tanıma”, “kendine saygı”, “kişilik tipleri”, “empati”, “sorumluluk”, “sosyal gelişim”, “olumlu düşünme”,
“meslek seçimi”, “karar verme”, “başarı”, “girişimcilik”, “öz eleştiri”. Bu çalışmanın amacı, Avusturyalı çocuk edebiyatı yazarı
Christine Nöstlinger’in 11- 13 yaş grubundaki çocuklara, çalışmamız kapsamında 6, 7, 8. sınıflara, seslenen romanlarını söz
konusu programdaki “kişisel gelişim” ana temasına ve bu temaya bağlı on iki alt temaya göre incelemektir. Veriler, Christine
Nöstlinger’in Türkçeye çevrilmiş ve 6, 7, 8. sınıflara seslenen yedi romanından elde edilmiş; içerik çözümlemesi tekniğiyle
çözümlenmiştir. Toplanan veriler sıklık puanı hesaplanarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Christine Nöstlinger’in
romanlarının Türkçe öğretim programındaki “kişisel gelişim” temasıyla büyük oranda örtüştüğü görülmüştür. Bu doğrultuda,
Türkçe derslerinde Christine Nöstlinger’in romanlarından yararlanılabileceği düşünülmektedir.