the Journal of Academic Social Sciences, cilt.10, sa.124, ss.192-214, 2022 (Hakemli Dergi)
Sağlık alanından sonra Covid-19 küresel salgınının en çok etkilediği alan eğitim alanı olmuştur. Tüm eğitim alanlarında olduğu gibi bu durum müzik alanında eğitim veren konservatuvar kurumlarını da etkilemiştir. Yüksek kapasiteli öğrenme merkezi halini alan Öğrenme Yönetim Sistemlerinin geliştirilmesiyle uzaktan eğitim farklı bir boyut kazanmış ve eğitim kurumları yönlerini, pandemi koşullarına uygun olduğu için halen tartışılan ve güvenilirliğinin sorgulandığı uzaktan eğitime çevirmek zorunda kalmıştır. Bu Öğrenme Yönetim Sistemlerinden birisi olan Sakai Öğrenme Yönetim Sistemi, 2020 yılı verilerine göre 350’den fazla eğitim kuruluşu tarafından kullanılmaktadır. Bu makalede, pandemi şartlarında eğitimlerine çevrimiçi sistem yoluyla devam etmek sorunda kalan farklı yaşlardaki konservatuvar öğrencilerinden anketler yoluyla veriler elde edilmiştir. Bu anketlerle, Sakai Öğrenme Yönetim sistemi üzerinden yürütülen Solfej-Dikte-Teori, Armoni ve Kompozisyon derslerinin verimliliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hem uygulama hem de teorik alanları içeren bu dersler için karşılaşılan zorluklar tespit edilmiş ve özellikle de uygulama alanında karşılaşılan engellerin olabildiğince önüne geçilebilmesi için birtakım öneriler getirilmiştir.
Çevrimiçi Eğitim Pandemi Sakai Solfej-Dikte-Teori Armoni Kompozisyon
Keywords: Online Education, Pandemic, Sakai, Solfeje-Dictation-Theory,
Harmony, Composition.