3. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.135
Teknolojik gelişmelerin toplumun her alanını etkilemesiyle birlikte bütün dünyada iletişim
teknolojilerinin ilerlemesine paralel olarak, eğitim bilimlerinde de yeni arayışlar içine girilmiştir. Bu
amaçla ülkemizde de gelişen teknolojinin sınıflarda etkin kullanımıyla öğrenci başarısını artırmak amaçlı
çeşitli web araçları kullanılmaktadır. Teknolojik gelişmeler sonucu ortaya çıkan web araçlarının tanıtımı,
etkili kullanımı, öğretmenlerin değişen teknolojiden haberdar edilmesi ve bu araçları kullanım
becerilerinin artırılması önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenler sorgulamaya dayalı sınıf
ortamı oluşturma, sorgulama yöntemini sınıfta etkili bir şekilde uygulayabilme beceri ve tutumuna sahip
olmaları 21. yüzyıl öğrenci profilini oluşturmaya katkı sağlayacaktır. Bunun için etkili ders
tasarımlarının ve yardımcı ders materyallerinin nasıl oluşturulacağı ve sınıf ortamında nasıl daha etkili
kullanılacağı ile ilgili gerekli öğretmen eğitimlerinin sağlanması gerekmektedir. Bu nedenle çalışmanın
amacı web araçları ile sorgulamaya dayalı matematik eğitimine yönelik hizmet içi eğitim programının
değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Angeli ve Valanides tarafından
geliştirilen Teknoloji haritalama modeline göre yapılandırılan hizmetiçi eğitim programında matematik
öğretmenlerine teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra, hem matematik öğretimi için geliştirilen hem de
farklı kategorilerde Web 2.0 araçları tanıtılmış ve eğitim boyunca uygulamalar yapılmıştır. 18 saatlik bir
hizmet içi eğitim programı geliştirilmiştir. Geliştirilen program 28 matematik öğretmeni ile
yürütülmüştür. Çalışmadaki veri toplama araçları, kurs sonu değerlendirme anketi ve araştırmacı
günlükleridir. Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim programı hakkında değerlendirmelerinin genel anlamda
olumlu olduğu özellikle kendi branş öğretmenleri ile eğitim almalarının bu tür çalışmalarda verimi
arttırdığı görüşlerini belirtmişlerdir. Ayrıca uygulama zamanının uygun olması ve sınıf ortamının yeterli
donanıma sahip olmasına ilişkin öğretmenlerin değerlendirmelerinin yüksek oranda olumlu olduğu tespit
edilmiştir.