Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.33, sa.1, ss.319-352, 2018 (Hakemli Dergi)
Bireylerin içinde yaşadıkları toplumdan etkilendikleri göz önünde bulundurularak ilk
bakışta kolayca kestirilebilen bir değişken olan cinsiyet ile karşılaştırmalı olarak toplumsal
cinsiyet rolleri kavramı giderek önem kazanmaktadır. Bireylerin toplum tarafından
atfedilen rolleri benimsemelerinin birer tüketici olarak satın alma karar tarzlarını
etkilediği düşüncesinden hareketle yapılan bu çalışma toplumsal cinsiyet rollerinin satın
alma karar tarzları üzerine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç
doğrultusunda literatür taraması yapılmış olup oluşturulan soru formu 620 kişiye
uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre ilgilenim düzeyini ölçümlemesi, toplumsal cinsiyet
rollerinin cinsiyete göre farklılaştığını ve satın alma karar tarzlarının toplumsal cinsiyet
rollerine göre farklılaştığını ortaya koyması bakımından özgün nitelikli bir çalışma
olmuştur
Considering that individuals are affected by the society they live in, the concept of
gender roles, compared to gender which is a variable that can easily be estimated at first
glance. becomes increasingly important. This study, based on the belief that the role of
individuals as a society is affected by their behavior as a consumer, is aimed at exhibiting
the influence of gender roles on consumer decision making styles. For this purpose,
literature review was done and the generated questionnaire was applied to 620 people. It
has been an original study in its field as it measures the involvement levels and it presents
the gender roles differ according to sex and consumer decision making styles differ
according to gender roles according to the results of analysis.