Gastronomi ve Medya


Bucak T., Atak B. N.

Gastronomi ve Medya, Doç. Dr. Serkan ŞENGÜL ve Doç. Dr. Alper KURNAZ, Editör, Detay Yayınevi, Ankara, ss.67-91, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Detay Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.67-91
  • Editörler: Doç. Dr. Serkan ŞENGÜL ve Doç. Dr. Alper KURNAZ, Editör
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gastronomi ve mutfak içerikli televizyon programları son yıllarda çok fazla talep görmektedir. Gastronomi içerikli programların içerisinde özellikle ‘’Yemek Yarışma Programları’’ daha fazla ön plana çıkmaktadır. Televizyon kanallarında yayınlanan yemek yarışmaları hem yiyecek sektörüne hem de genç nüfusa olumlu anlamda katkılar sağlamaktadır. Bazı eleştirmenlere göre olumsuz yanları da olsa, genel anlamda bu tarz programlar mutfağın her yönüyle anlatılmasına ve tanıtılmasına olanak sağlamaktadır.

Dünyada ve Türkiye’de de birçok yemek yarışması programı yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir. Geçmişten bu yana yemek yarışmaları içerik, kurgu ve sanatsal boyutta hızlı bir gelişim göstermiştir. Televizyon kanallarında yayınlanan yemek yarışmalarına hem katılan yarışmacılar hem de ekranları karşısında izleyenler gastronomi ve mutfak sanatları konusunda kendilerini oldukça geliştirmektedirler. Sonuç olarak bu tarz yarışma programları gastronomi ve mutfak sanatları açısından çok önemli ve değerlidir.