III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.119, (Özet Bildiri)
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının kimya kavramlarına yönelik bilişsel yapılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Katılımcı grubunu, Batı Karadeniz’de bulunan bir üniversitede Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfta öğrenim gören 51 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. KİT kapsamında, mevcut fen programı dikkate alınarak 10 anahtar kavram kullanılmıştır. Bu kavramlar; element, maddenin özellikleri, bileşik, çözelti, maddenin halleri, asit, baz, fiziksel değişim, kimyasal değişim ve kimyasal tepkime olarak belirlenmiştir. Her bir kavramın altına 10 kelimelik boşluk koyulmuştur. Veri toplama aşamasından önce öğretmen adaylarına KİT’in ne olduğu ve nasıl yapıldığı konusunda açıklama yapılmıştır. KİT ile veri toplama esnasında öğretmen adaylarının her bir kavram hakkında aklına gelen kelimeleri yazmaları için 30 saniye süre verilmiştir. KİT ile elde edilen verilerden frekans tabloları oluşturulmuştur. Bulgular, frekans tablolarındaki veriler kullanılarak https://bubbl.us sitesinden ücretsiz olarak oluşturulan kavram ağları ile sunulmuştur. Kavram ağları ile kavramlar arası ilişkiler ortaya koyularak, öğretmen adaylarının bilişsel yapılarındaki kimya kavramları arasında bağlantılar olduğu ortaya çıkmıştır.