"Empathy" for the Teaching of Language and Literature


Creative Commons License

Uslu Yardımcı E.

Kültür Evreni, vol.4, no.12, pp.192-199, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Review
  • Volume: 4 Issue: 12
  • Publication Date: 2012
  • Journal Name: Kültür Evreni
  • Page Numbers: pp.192-199
  • Dokuz Eylül University Affiliated: Yes

Abstract

Duygudaşlık, kısaca ortak duyguları paylaşabilme demektir. Duygudaş bireyler hem kendilerini  hem çevrelerini daha iyi algılarlar ve sevgiyi insan yaşamının odağında görürler. Bu duyuşsal davranışlar aynı zamanda dil ve edebiyat öğretiminin kazandırmayı amaçladığı davranışlardır. Bu nedenle dil ve edebiyat öğretiminde duygudaşlığa önem verilmeli  ve onun gelişmesi için öğrenme etkinliklerinde duygusal yapıtlara yer verilmelidir. Bu çalışmada bireyin  duyuşsal gelişimi, duygudaşlık kavramı, dil ve edebiyat öğretiminde duygudaşlığın yeri, öğretim etkinliklerinde başvurulabilecek duygusal yapıtlar üzerinde durulacaktır.